Orlen planuje sprzedać nie tylko Polska Press, ale i Ruch

Według Ireneusza Fąfary Polska Press musi przejść proces restrukturyzacji, a dopiero potem spółka będzie mogła zostać sprzedana

Sprzedaż Polska Press i Ruchu zadeklarował w rozmowie z PAP Biznes prezes Orlenu Ireneusz Fąfara. Jego zdaniem ani wydawnictwo, ani firma kolporterska, która zrezygnowała z kolportażu, nie pasują do biznesplanu spółki paliwowo-energetycznej.

Według Ireneusza Fąfary Polska Press musi przejść proces restrukturyzacji, a dopiero potem spółka będzie mogła zostać sprzedana. W rozmowie z PAP Biznes stwierdził, że „na inwestycji w nią i późniejszym zarządzaniu poprzedni zarząd Orlenu stracił dużo pieniędzy, my podjęliśmy decyzje, które pozwolą odzyskać przynajmniej część zmarnowanej kwoty”.

O tym, że Orlen zamierza sprzedać Polska Press mówił już w czerwcu Fąfara w rozmowie z „Financial Times”. Koncern, kierowany wówczas przez Daniela Obajtka, przejął Polska Press w 2021 roku za 210 mln zł.

Wśród zainteresowanych Polska Press wymienia się Wirtualną Polskę i Grupę ZPR Media. „Chyba jako jedyni po zakupie Polska Press utrzymalibyśmy wydawanie gazet w formie drukowanej” – przyznał niedawno „Presserwisowi” Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media (jej częścią są m.in. „Super Express” i Radio Eska).

Prezes Orlenu sprzedać chciałby również Ruch, którego działalność jego zdaniem jest daleka od podstawowych interesów Orlenu. Do tej pory paliwowa spółka wpompowała w Ruch ok. 1 mld zł. Ten jednak nadal generuje straty. Od kiedy pozostaje pod zarządem Orlenu Ruch znacznie zredukował liczbę swoich punktów sprzedaży, wycofał się też z kolportażu prasy. Nie rozwinął też znacząco projektu „Orlen w Ruchu”, w ramach którego firma miała otwierać sklepy typu conveniece – przypominające ofertą sieć Żabka. Powstało ich zaledwie 42 w Polsce.