Informacje o nowym programie publicystycznym TVP Info pojawiły się na stronie internetowej stacji. Format, póki co bez oficjalnej nazwy, pojawił się m.in. w ramówce informacyjnego kanału na pierwszy tydzień września.
Nowy program publicystyczny TVP Info we wtorkowe wieczory
Program zadebiutuje na antenie 3 września o godz. 20.18 i będzie wypełniał wtorkowe, wieczorne pasmo publicystyczne. Wcześniej w tym miejscu nadawany był program “Dziś wieczorem”, będący pogłębieniem głównych tematów wieczornych serwisów informacyjnych.
Póki co, szczegóły nowej produkcji owiane są tajemnicą. TVP nie ujawniło jeszcze nazwiska prowadzącego, wiadomo jednak, że program będzie nadawany na żywo ze Studia 2 na Woronicza. Przygotowania do produkcji trwają. Stacja poszukuje m.in. dostawcy usług scenograficznych do nowego programu.
W pozostałe dni tygodnia wieczorne pasmo publicystyczne TVP Info pozostaje bez zmian. W poniedziałki z widzami i gośćmi programu „Bez retuszu” będzie spotykać się Marek Czyż. W środy emitowane będą kolejne odcinki autorskiego magazynu Justyny Dobrosz-Oracz „Bez Trybu”, zaś w czwartki „Niebezpiecznych związków” – wiosennej nowości anteny prowadzonej przez Dorotę Wysocką-Schnepf i Grzegorza Nawrockiego. Piątkowe wieczory to tradycyjne miejsce programu „Forum”, w którym politycy zaproszeni do studia przez Macieja Zakrockiego komentują najważniejsze wydarzenia w kraju.
W weekendy wielka polityka ponownie ustąpi miejsca kulturze. Jesienią w sobotnie wieczory TVP Info kontynuować będzie emisję talk show „100 pytań do…”, reaktywowanego w marcu formatu, w którym znane postacie ze świata sztuki, polityki czy sportu mierzą się z pytaniami prowadzącej, Wiolety Wramby oraz zgromadzonych w studiu dziennikarzy. W pierwszą niedzielę września o godz. 20.00 wyemitowane zostaną „Rozmowy (nie)wygodne” Mariusza Szczygła, ale już tydzień później, 8 września w tym paśmie pojawią się „Rozmowy niesymetryczne” Doroty Wysockiej-Schnepf.
Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie 2024 roku średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 74 429 widzów, a udział w rynku oglądalności – 1,32 proc. (wobec 4,66 proc. rok wcześniej).