TV Republika wprowadziła nowy layout i szatę graficzną swojego portalu internetowego. Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji mówi Wirtualnemedia.pl, że postawiła ona na interakcję z widzami. Mogą oni nie tylko brać udział w sondach, ale też łatwo zgłaszać tematy i przesyłać redakcji zdjęcia czy propozycje tematów.
Pod względem układu, portal tvrepublika.pl trochę przypomina teraz Onet czy Wirtualną Polskę. Na samej górze wyświetlany jest baner zachęcający do wpłacania datków albo odsyłający do sklepu internetowego stacji. Niżej widać logo Republiki, temperaturę (według lokalizacji użytkownika), działy: Na żywo (stream stacji), Sklep, Wesprzyj, Polska, Świat, Sport, Historia, Kultura, Tylko u nas, Kontakt i odnośniki do mediów społecznościowych kanału. Nieco poniżej umieszczono pasek z informacjami.
W czwartek na czerwonym tle umieszczono wydanie specjalne poświęcone 80. rocznicy Powstania Warszawskiego, a nieco niżej znalazły się działy z artykułami: Najważniejsze wydarzenia dnia, Pilne i Najnowsze. Dzięki zakładce „Polecane programy” można przenieść się na YouTube i oglądać takie formaty jak „Dzisiaj” (Danuta Holecka), „Salonik Polityczny” (Rafał Ziemkiewicz), „W Punkt” (Katarzyna Gójska), „Miłosz Kłeczek zaprasza”, „Hity w sieci” (Mirona Hołda i Oskar Szafarowicz).
Portal ma lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników
Szef wydawców TV Republika, która niedawno trafiła na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej, zapewnia, że nowa odsłona portalu to naturalny element rozwoju stacji. – Inwestujemy w rozwój naszych profili w internecie, bo jest to dla nas bardzo ważny kanał dystrybucji. Zajmujemy pierwszą pozycję wśród mediów informacyjnych na YouTube. Nasza obecność na innych platformach social media również jest niezwykle silna. Profile na Facebooku, zarówno głównego kanału Telewizji Republika, jak i naszego magazynu porannego „Wstajemy”, cieszą się największym zaangażowaniem wśród wszystkich profili w tej kategorii – mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski. Niedawno stacja uruchomiła płatną subskrypcję na YouTube, która pozwala m.in. na czatowanie.
Portal pozwoli widzom stacji przesyłać tematy, które mogą zainteresować dziennikarzy. – Jest to miejsce, gdzie są najnowsze wiadomości, analizy i komentarze na temat bieżących wydarzeń oraz streaming live. Portal został tak zaprojektowany żeby lepiej odpowiadać na potrzeby informacyjne czytelników. Postawiliśmy też na interakcję z widzami – poprzez sondy, gdzie można oddawać swój głos oraz formularz zgłoszeniowy z ciekawymi materiałami, które możemy wykorzystać zarówno na antenie jak i na portalu. Nowy portal przygotowała nasza redakcja internetowa pod kierownictwem Mirony Hołdy – dodaje szef wydawców TV Republika. Użytkownicy zainteresowani zgłoszeniem tematu, mogą wysłać stacji plik do 20 MB.
Odświeżenie portalu nie jest jedyną inwestycją stacji Tomasza Sakiewicza w ostatnim czasie. TV Republika podpisała umowę w sprawie wynajmu nowej siedziby. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl, stacja jeszcze w tym roku przeprowadzi się do Błękitnego Wieżowca, zlokalizowanego naprzeciwko warszawskiego ratusza. Niebawem ruszą prace budowlano-montażowo-instalacyjne na miejscu. Łącznie TV Republika ma wynajmować prawie trzy tysiące metrów kwadratowych. Przeprowadzce mają towarzyszyć liczne inwestycje w sprzęt. W obecnej siedzibie Telewizji Republika na warszawskim Muranowie (ul. Pawia 55, wejście od ul. Dzielnej 60) pracuje po transferach z ostatnich miesięcy kilkaset osób.