Top of the Top Sopot Festival rusza już 19 sierpnia. Impreza organizowana w słynnej Operze Leśnej w Sopocie potrwa cztery dni, w trakcie których na scenie wystąpią największe gwiazdy rodzimej branży muzycznej. Codziennie koncerty będzie transmitował TVN.
Organizatorzy festiwalu zdecydowali się na zmianę logotypu imprezy.
– Nie przechodzimy pełnego rebrandingu, stawiamy jednak na nową oprawę graficzną – mówi Marcin Perzyna, prezes Festival Group, produkującego Top of the Top Sopot Festival. – Mamy poczucie, że nadszedł już czas na jej odświeżenie i unowocześnienie – dodaje.
Nowy logotyp Top of the Top Sopot Festival
Logotyp, zawierający dotychczas różową gwiazdę z kołem przypominającym płytę winylową, zastąpiono czterema nachodzącymi na siebie kołami o mocno nasyconych kolorach. Zarówno w poprzednią, jak i aktualną grafikę, wpisano nazwę festiwalu, jednak w nowej wersji zmianie uległ także font. Całość ma korespondować z charakterem Top of the Top Sopot Festival, którego jedną z głównych idei jest prezentowanie niemalże pełnego spektrum muzycznego.
– W tym roku podczas wydarzenia wystąpią zarówno najbardziej znane obecnie gwiazdy, jak Zalewski, Kwiat Jabłoni czy Kaśka Sochacka, jak i zupełnie początkujący artyści walczący o Bursztynowego Słowika, między innymi Zalia i Paula Biskup. Na tej samej scenie pojawią się legendy polskiej muzyki – Ewa Bem, Andrzej Dąbrowski czy Halina Frąckowiak, nowością tej edycji będzie zaś koncert dedykowany początkom polskiej sceny hip-hopowej we współpracy z orkiestrą symfoniczną: wystąpią między innymi Paktofonika, Kaliber 44 czy O.S.T.R. – podkreśla Marcin Perzyna.
Nowa oprawa graficzna festiwalu została przygotowana przez RazorlightSTUDIO.
Producentem Top of the Top Sopot Festival jest firma Festival Group, współorganizatorem Bałtycka Agencja Artystyczna BART/Opera Leśna, a całość zostanie zrealizowana przy pomocy finansowej Miasta Sopotu.
W poprzednim roku Top of the Top Sopot Festival oglądało średnio 1,16 mln widzów, czyli o 170 tys. mniej niż rok wcześniej. To zaś przełożyło się na 11,97 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Największą popularnością cieszył się trzeci dzień imprezy.