Polskie Radio zarabia mniej z reklam

Radio Zet bliżej RMF FM (Top 10)

Przez pięć pierwszych miesięcy br. stacje radiowe zwiększyły wpływy reklamowe o blisko 10 proc. Największe wzrosty zanotowały Antyradio i RMF Classic. Z kolei najmocniej spadły przychody reklamowe Trójki i Jedynki – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od stycznia do maja stacje radiowe zarobiły na reklamach 4,56 mld zł, czyli 9,7 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Pozycję reklamowego lidera niezmiennie zajmuje RMF FM z przychodami reklamowymi w kwocie 1,45 mld zł, wyższymi rdr o 5,1 proc. Wicelider zestawienia – Radio ZET – zarobił na emisji reklam 907,6 mln zł, zwiększając wpływy reklamowe w skali roku o 21,2 proc.

Podium zamyka Tok FM z 137,2 mln zł wpływów z reklam, które rdr wzrosły o 20,2 proc.

Zmalały wpływy reklamowe Polskiego Radia

Największy spadek przychodów reklamowych w zestawieniu Top10 stacji radiowych notuje Program III Polskiego Radia – zmalały one w skali roku o 22,6 proc., do 102,5 mln zł. Warto w tym miejscu przypomnieć, że stacja ta od wiosny br. stosuje nowy cennik reklam, w którym ceny spotów obniżono o ok. 60 proc.

W Antyradiu reklamodawcy wydali w omawianym okresie 86,5 mln zł (więcej o 41,1 proc.), w RMF Classic – 76,1 mln zł (więcej o 30,6 proc.). a w Vox FM – 71,9 mln zł (mniej o 2,9 proc.). Eska Warszawa zarobiła na reklamach 67,1 mln zł (więcej o 11,3 proc.), a Eska Wrocław – 63,7 mln zł (więcej o 10,9 proc.).