Z informacji, do których dotarł „Presserwis”, wynika, że w pierwszej połowie roku zmieniła się struktura przychodów spółki pozyskiwanych z rynku reklamowego. W pierwszym półroczu 2023 roku spółki Skarbu Państwa odpowiadały aż za 66 proc. wpływów reklamowych Polskiego Radia, a reszta pochodziła od reklamodawców komercyjnych. Po zmianie rządu w grudniu ub.r. sytuacja się odwróciła i w pierwszym półroczu 2024 roku udział klientów komercyjnych we wpływach Polskiego Radia wzrósł do 65 proc., a państwowych spółek spadł do 35 proc.
Nominalne wydatki spółek Skarbu Państwa na reklamy w Polskim Radiu spadły o 69 proc. rok do roku. Natomiast klienci komercyjni wydali na reklamę w publicznym radiu o 16 proc. więcej.
Od kwietnia Polskie Radio czasowo obniżyło ceny reklam w radiowej Trójce.
Jak wynika z badania Radio Track, w pierwszym półroczu 2024 roku anteny Polskiego Radia miały łącznie 8,5 proc. udziału w czasie słuchania wobec 8,8 proc. rok wcześniej. Udział radiowej Jedynki spadł z 4,9 proc. do 4,8 proc., a Trójki wzrósł z 2 proc. do 2,1 proc.