Przychody Pro Media w 2023 roku sięgnęły 11,12 mln zł, rosnąc o 18,7 proc. z 9,37 mln zł w 2022 roku. Przy czym wpływy ze sprzedaży „Nowej Trybuny Opolskiej” zmalały z 2,75 do 2,29 mln zł. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w ub.r. średnia sprzedaż ogółem dziennika wynosiła 3 496 egz., po spadku rok do roku o 24 proc.
Za to wpływy reklamowe firmy poszły w górę z 5,37 do 6,58 mln zł, te z organizacji plebiscytów – z 303 do 496 tys. zł, z treści wideo – z zera do 281 tys. zł (w ub.r. Polska Press zaczęła sprzedawać takie materiały Telewizji Polskiej), zaś te określone jako pozostałe – z 533 do 920 tys. zł.
Na działalność operacyjną wydawca „Nowej Trybuny Opolskiej” przeznaczył w 2023 roku 9,82 mln zł, tylko o 1,1 proc. więcej niż przed rokiem. To skutek przede wszystkim wzrostu kosztów usług obcych z 4,48 do 5,15 mln zł. Natomiast wydatki pracownicze zmalały z 3,67 do 3,32 mln zł, na amortyzację – z 825 do 631 mln zł, a na zużycie materiałów i energii – z 443 do 347 tys. zł. Na koniec ub.r. spółka zatrudniała 25 pracowników etatowych.
Zysk EBITDA Pro Media zwiększył się z 495 tys. do 1,85 mln zł. Rentowność operacyjna firmy poszła w górę z 329 tys. zł straty do 1,22 mln zł zysku, a wynik netto – z 236 tys. zł straty do 928 tys. zł zysku. Spółka zapłaciła w ub.r. 265 tys. zł podatku dochodowego.
53 proc. udziałów Pro Media ma Polska Press, a pozostałe należą do Przedsiębiorstwa Związkowego Solpress tworzonego przez pracowników „Nowej Trybuny Opolskiej”.
Z zeszłorocznego zysku 464,2 tys. zł przeznaczono na dywidendę (246 tys. zł dla Polska Press, a 218,2 tys. zł dla Przedsiębiorstwa Związkowego Solpress), a drugie 464,2 tys. zł zasiliło kapitał zapasowy. Na koniec ub.r. Pro Media miała na rachunkach 2,34 mln zł, wobec 1,78 mln zł rok wcześniej.