Radiowa Trójka zyskała 100 tys. słuchaczy

Jest jednak słuchana krócej

Od stycznia Trójką kieruje Agnieszka Szydłowska, która w kwietniu wprowadziła zmiany na antenie

Radiowej Trójce po zmianach w ramówce przybyło 100 tys. słuchaczy, ale skrócił się średni czas słuchania rozgłośni.

Agnieszka Szydłowska, która w połowie stycznia została dyrektorką Programu III Polskiego Radia, od kwietnia wprowadziła zmiany na antenie. Wrócił „Klub Trójki”, poranne rozmowy polityczne zaczęła prowadzić Renata Grochal. W zespole pojawili się m.in. Katarzyna Borowiecka i Michał Nogaś, audycje zaczęli mieć też np. Max Cegielski czy Jarosław Kuźniar. Nowym szefem redakcji muzycznej został Jakub Jonczyk.

„Presserwis” przeanalizował wyniki radiowej Trójki w badaniu Radio Track w okresie kwiecień-czerwiec 2024 i dla porównania w tych samych miesiącach rok wcześniej.

Udział Programu III w czasie słuchania wyniósł 2 proc. i był identyczny jak rok wcześniej. W miastach powyżej 200 tys. mieszkańców stacja miała 2,1 proc. (wzrost z 1,8 proc.), a powyżej 500 tys. mieszkańców – 1,9 proc. (wzrost z 1,8 proc.).

Radiowa Trójka każdego dnia miała 785 tys. słuchaczy, podczas gdy przed rokiem – 685 tys. Średni czas słuchania skrócił się o 14 minut i spadł poniżej 2 godzin, do 1 godziny i 58 minut.

Jeśli chodzi o profil słuchacza, wzrósł odsetek odbiorców w wieku 40-59 lat (z 50 proc. do 52 proc.), a spadł w grupie 25-39 lat (z 18 proc. do 16 proc.). Więcej słuchaczy niż rok temu ma wykształcenie wyższe (wzrost z 43 proc. do 55 proc.).

Sprawdziliśmy też, jakim zainteresowaniem cieszy się sztandarowa audycja Programu III, czyli „Zapraszamy do Trójki”. W paśmie 6-9 w dni powszednie, kiedy emitowane jest poranne wydanie, rozgłośnia utrzymała 1,9 proc. udziału w czasie słuchania. Wzrost odnotowała natomiast w porze popołudniowego wydania (16-19) – z 2,2 proc. do 2,5 proc.

Dane: badanie Radio Track.