Z danych Nielsen Media, do których dotarł „Presserwis”, wynika, że w okresie od 5 do 8 lipca, czyli tydzień przed uruchomieniem emisji na MUX 8, widownia stacji w telewizji naziemnej (bez widzów kablowo-satelitarnych) wynosiła średnio 25 tys. osób.
Nadawca Telewizji Republika uruchomi drugi kanał
Udział w rynku w grupie ogólnej 4+ wśród widowni naziemnej wyniósł w tym okresie 2,11 proc. Stacja miała już wtedy widzów z telewizji naziemnej, bo nadaje też na multipleksach lokalnych.
Z kolei od 12 do 15 lipca (emisję na MUX 8 uruchomiono po południu 12 lipca) z naziemnej telewizji pochodziło średnio 33 tys. widzów, przy udziale naziemnym 2,75 proc. w grupie ogólnej 4+.
W weekend stacja relacjonowała m.in. zamach na Donalda Trumpa, a w poniedziałek zatrzymanie przez ABW byłego wiceministra sprawiedliwości Marcina Romanowskiego.
Republika na MUX 8 to formalnie inny kanał niż Telewizja Republika w przekazie kablowo-satelitarnym. W praktyce jednak stacje nadają ten sam przekaz, a w panelu Nielsen Media jest jeden kanał spółki. Nadawca dopiero przygotowuje się do uruchomienia drugiego kanału, który przejmie koncesję satelitarną Telewizji Republika. Ma on mieć mniej programów informacyjnych i publicystycznych niż ten z koncesją naziemną, a więcej rozrywkowych.