Ilu widzów oglądało Euro 2024?

„Wyniki przerosły nasze oczekiwania”

Finałowy mecz, w którym Hiszpania pokonała Anglię, zakończył mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Mecze emitowane w TVP1 obejrzało średnio 2,6 mln widzów, a w TVP2 – 1,4 mln, licząc także widzów poza domem. Hitami imprezy były spotkania z udziałem reprezentacji Polski, która odpadła po fazie grupowej, na podium znalazł się też finał turnieju.

Euro 2024 trwało od 15 czerwca do 14 lipca br. Wszystkie mecze jako jedyna w Polsce pokazywała Telewizja Polska. 28 meczów transmitowanych w TVP1 obejrzało średnio 2,6 mln widzów (wszystkie dane wraz z pomiarem widowni OOH, czyli poza domem), co zapewniło stacji 22,91 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 25,23 proc. w grupie 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W TVP2 spotkania Euro 2024 (17 meczów) oglądało średnio 1,44 mln widzów, co dało stacji 14,09 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 15,93 proc. w 16-59. Z kolei kanał TVP Sport emitował wszystkie mecze turnieju z wyjątkiem części spotkań, które odbywały się równolegle pod koniec fazy grupowej. Spotkania na tej antenie gromadziły średnio 1,24 mln oglądających przy 11,66 proc. udziału w 4+ .

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników oglądalności mistrzostw Europy. Mieliśmy (TVP Sport – przyp.) rekordowe udziały dzienne 5 lipca, gdy uzyskaliśmy 7,97 proc. w grupie +4 oraz 9,37 proc. w grupie 16-59. Do tego rekordowe udziały tygodniowe w tygodniu 17-23 czerwca. To było 4,91 proc. w całej grupie i 5,69 proc. w komercyjnej. Ponadto zaliczyliśmy rekord udziałów w czerwcu – 3,31 proc. w całej grupie oraz 3,66 proc. w komercyjnej. Średnia oglądalność każdego meczu w TVP Sport to około mln widzów, co naprawdę nas cieszy. Można nawet powiedzieć, że te wyniki przerosły nasze oczekiwania – mówi Witualnemedia.pl Jakub Kwiatkowski, dyrektor TVP Sport.

Mecz Polska-Holandia hitem Euro 2024

Największą widownią cieszył się mecz Polska-Holandia, który na TVP1 i TVP Sport obejrzało średnio 9,1 mln widzów, co zapewniło obu stacjom 68,54 proc. udziału.

Na drugim miejscu znalazło się spotkanie Polska-Austria z widownią wynoszącą 8,76 mln osób w Jedynce i TVP Sport (67,79 proc. udziału).

Na podium znalazł się jeszcze finał, w którym Hiszpania pokonała Anglię 2:1. Mecz ten przyciągnął przed ekrany 7,28 mln widzów, czyli ponad połowę osób mających włączony wtedy telewizor.

W trakcje Euro 2024 stronę tvpsport.pl odwiedziło 11,9 mln użytkowników, którzy wygenerowali 89,4 mln odsłon, a aplikację mobilną TVP Sport odwiedziło 1,3 mln użytkowników, którzy wygenerowali 58,5 mln odsłon. Dodatkowo TVP Sport zanotował swoje najwyższe zasięgi na platformach: Facebook – 98 584 562 liczby otworzeń, Instagram – 6 582 336 – najwyższy zasięg oraz najwyższą w historii liczbę odtworzeń materiałów wideo na platformie TikTok – 91 mln – podała TVP w komunikacie.

Średnia widownia wszystkich meczów Euro 2020, które odbyło się rok później, pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 2,23 mln osób (mecze w Jedynce miały 2,68 mln widzów, a spotkania w Dwójce – 1,42 mln). Na antenie TVP Sport spotkania Euro 2020 oglądało 764 tys. osób. Dane Euro 2020 nie obejmują jednak widowni poza domem (OOH).