Ten format był hitem Kanału Zero

Teraz notuje poważne spadki

Krzysztof Stanowski

Tomasz Raczek był jedną z pierwszych gwiazd, jaka zaczęła publikować w Kanale Zero. Jego początkowe materiały cieszyły się dużą popularnością, ale ostatnio format „Zero Ekranowe” stracił zdecydowaną większość widzów.

Pierwsze materiały Tomasza Raczka w Kanale Zero mogły liczyć na bardzo duże liczby w zakresie wyświetleń. Debiutancki odcinek krytyka filmowego „Polski spisek przeciwko Chłopom, Pan Kleks podbija świat!” zebrał do tej pory ponad 627 tys. odsłon. To był jeden z pierwszych materiałów w całym Kanale Zero. Projekt Krzysztofa Stanowskiego ruszył 1 lutego br.

Kolejne dwa odcinki „Zera Ekranowego” zyskały 159 tys. wyświetleń („Maciej Kawulski o sukcesie i kulisach Akademii Pana Kleksa”) i 229 tys. („Tomasz Raczek i Artur Żmijewski o filmie „Sami swoi. Początek”).

Tomasz Raczek traci widzów w Kanale Zero

Od połowy lutego br. zaczął się odpływ widzów od tego formatu. Od tego momentu tylko jedno nagranie Tomasza Raczka („Cała prawda o Buddzie? „Bękart” i „Pamięć” – recenzje) z końca marca przekroczyło 100 tys. odsłon (ponad 153 tys.). Ostatnio większość filmów zbiera między 30 tys. a 50 tys. wyświetleń. Do tej pory krytyk przygotował 21 materiałów z cyklu „Zero Ekranowe”, które publikowane są w każdy piątek.

W połowie stycznia br. jako pierwsi podawaliśmy, że Tomasz Raczek ma dołączyć do Kanału Zero. Raczek to dziennikarz, krytyk filmowy i publicysta, były redaktor naczelny „Playboya”, „Film” czy „Voyage”.

Tak radzi sobie inna propozycja kulturalna

W połowie marca br. wystartował w Kanale Zero inny program podejmujący tematykę kulturalną – „Zero Kultury”. Prowadzącymi są Maciej Dąbrowski (Człowiek Warga), prezenter Radia ZET Marcin Sońta i Michał Walkiewicz, były redaktor naczelny Filmwebu.

W tym formacie podejmowane są tematy popkulturalne, zapraszani artyści z różnych dziedzin. Audycja największą popularnością cieszyła się na początku swojego istnienia. Premierowy materiał z Vanessą Aleksander, zajmujący się także tematyką Oscarów i Patryki Vegi to do dziś największy hit „Zera Kultury” (155 tys. wyświetleń). Drugi najpopularniejszy materiał to „Paktofonika wraca, Jezus w popkulturze, 25 lat Matrixa” (106 tys.).

Od końca marca br. żaden z filmów tego formatu nie przekroczył 100 tys. odsłon. Ostatnie nagrania „Zera Kultury” zbierały średnio 30 – 80 tys. wyświetleń. Do tej pory opublikowano 14 odcinków z tej serii.