Udział stacji TVP wśród wszystkich widzów powyżej 4. roku życia w pierwszym półroczu wyniósł 21,59 proc. To spadek z 27,02 proc. w pierwszym półroczu 2023 roku.
W tej grupie wyniki rok do roku poprawiły tylko:
- TVP Dokument (z 0,22 proc. do 0,28 proc.),
- TVP Kobieta (z 0,34 proc. do 0,36 proc.),
- TVP Kultura (z 0,33 proc. do 0,36 proc.),
- TVP Nauka (z 0,17 proc. do 0,26 proc.),
- TVP Polonia (z 0,3 proc. do 0,34 proc.)
- i TVP Sport (z 0,8 proc. do 0,98 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 udział grupy TVP spadł rok do roku z 17,88 proc. do 15,08 proc.
W tej grupie wyniki rok do roku zwiększyły:
- TVP Dokument (z 0,12 proc. do 0,16 proc.),
- TVP Kobieta (z 0,18 proc. do 0,2 proc.),
- TVP Kultura (z 0,2 proc. do 0,21 proc.),
- TVP Nauka (z 0,12 proc. do 0,15 proc.)
- i TVP Sport (z 0,66 proc. do 0,91 proc.).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 wynik stacji TVP zmalał z 19,93 proc. do 16,94 proc.
W tej grupie wyniki rok do roku zwiększyły:
- TVP Dokument (z 0,16 proc. do 0,21 proc.),
- TVP Kobieta (z 0,23 proc. do 0,29 proc.),
- TVP Kultura (z 0,27 proc. do 0,32 proc.),
- TVP Nauka (z 0,14 proc. do 0,2 proc.),
- TVP Polonia (z 0,29 proc. do 0,3 proc.)
- i TVP Sport (z 0,68 proc. do 0,96 proc.).
W danych uwzględniono kanały TVP monitorowane przez Nielsena: TVP 1, TVP 2 i TVP 3, TVP ABC, TVP Dokument, TVP HD, TVP Historia, TVP Info, TVP Kobieta, TVP Kultura, TVP Nauka, TVP Polonia, TVP Rozrywka, TVP Seriale i TVP Sport.
Jak informowaliśmy, TVP chce zlikwidować młodzieżowy Alfa TVP (nie jest monitorowany przez Nielsena), lifestylowy TVP Kobieta oraz dokumentalne TVP Nauka i TVP Dokument. Z kolei TVP Historia ma zmienić się w TVP Wiedza. Do tego kanału trafiłaby część produkcji z TVP Nauka i TVP Dokument.
Dane: Nielsen Media.