Była dziennikarka TVP w Kanale Zero

Wymowne wyniki jej programu

Arleta Bojke

Programy Arlety Bojke („Świat od zera”) oraz Marii Wiernikowskiej („Widziałam”) notują sporą liczbę wyświetleń w Kanale Zero. To dwa formaty w projekcie Krzysztofa Stanowskiego poświęcone tematyce międzynarodowej.

W kwietniu br. informowaliśmy, że była dziennikarka TVP Arleta Bojke dołączyła do Kanału Zero. Została prowadzącą audycji „Świat od zera”. – To program, w którym zamiast ścigać się na podawanie wyrwanych z kontekstu informacji, nakreślamy pełny obraz informacji – czytamy w opisie na YouTube. Format ukazuje się co niedzielę.

Tak ogląda się program Arlety Bojke

Do tej pory pojawiło się 13 filmów z cyklu „Świat od zera”. Każdy odcinek zebrał średnio 133 tys. wyświetleń. Najpopularniejsze nagrania to: „Izrael vs Iran, co z Ukrainą po wyborach w USA, zabójstwo Polaka w Szwecji” (267 tys. odsłon) oraz „61 miliardów dla Ukrainy, powódź w Dubaju, Izrael odpowiada Iranowi” (163 tys.). Ostatnie materiały zgromadziły dotychczas między 70 tys. a 136 tys. wyświetleń.

W marcu br. Arleta Bojke rozstała się z Telewizją Polską po 20 latach. Ostatnio pracowała w redakcji zagranicznej TVP Info. Poprzednio była m.in. korespondentką w Moskwie oraz reporterką „Wiadomości” TVP1.

Dużą popularnością cieszą się także reportaże Marii Wiernikowskiej z cyklu „Widziałam”. Dziennikarka wojenna opublikowała do tej pory pięć nagrań (cztery dotyczące wojny Izraela z Hamasem) oraz jedno z granicy polsko-białoruskiej. Filmy zbierają średnio 200 tys. wyświetleń, pojawiają się nieregularnie. Najpopularniejszy odcinek opowiadający o sytuacji na granicy Polski z Białorusią zaliczył do tej pory 317 tys. odsłon.

Dobre wyniki formatu Marii Wiernikowskiej

W przeszłości Wiernikowska przygotowywała materiały reporterskie dla TVP. Współpracowała także m.in. z Radiem ZET, BBC oraz Polskim Radiem. Dziennikarka została w maju br. oskarżona w mediach społecznościowych o powielanie rosyjskiej propagandy.

Na ten moment Kanał Zero doczekał się ponad 1,18 mln subskrybentów. Tysiąc filmów zapewniło projektowi Krzysztofa Stanowskiego ponad 200 mln wyświetleń.