Jak wynika ze sprawozdania zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, spółka w porównaniu z 2022 rokiem zmniejszyła przychody o 0,9 proc.
Wirtualna Polska Media ze sprzedaży usług reklamowych rozliczanych gotówkowo uzyskała 538,9 mln zł (o 0,6 proc. mniej, niż w 2022 roku). Sprzedaż usług rozliczana w barterze przyniosła 27,4 mln zł (o 6,7 proc. mniej).
Koszty związane z działalnością operacyjną były wyższe o 5,7 proc. i sięgnęły 407,6 mln zł. Koszt wynagrodzeń i świadczeń dla pracowników wyniósł 134,6 mln zł, tj. o 11,2 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Spółka otrzymała 51,3 mln zł z dywidend w 2023 rok wobec 3,4 mln zł w 2022 roku.
Zysk netto Wirtualnej Polski Media wzrósł o 16,2 proc. – ze 130,2 mln zł w 2022 roku do 151,2 mln zł w 2023 roku. Na wypłatę dywidendy przeznaczone zostanie 85 mln zł, a pozostałe 66,2 mln zł zasili kapitał zapasowy spółki.
Z kolei Wirtualna Polska Holding SA w 2023 roku miała 1,437 mld zł przychodów i 164 mln zł zysku netto.