Wpływy Fundacji Oratio Recta z działalności gospodarczej zmalały w ub.r. z 4 do 3,85 mln zł, a przy wzroście kosztów w tym obszarze z 3,91 do 4,31 mln zł rentowność poszła w dół z 89,5 tys. zł zysku do 451,4 tys. zł straty.
Za to w zakresie działalności statutowej przychody poszybowały w górę z 43,5 do 389 tys. zł, a koszty tylko z 71,7 do 84,5 tys. zł rentowność wzrosła z 28,2 tys. zł straty do 304,5 tys. zł zysku.
Fundacja nie podaje w sprawozdaniach finansowych, ile zarabia ze sprzedaży „Przeglądu”, ile z publikacji w nim reklam, a ile z innych źródeł. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż tygodnika wynosiła 11 921 egz., o 0,03 proc. mniej niż przed rokiem.
Rentowność operacyjna wydawcy „Przeglądu” pogorszyła się z 61,3 tys. zł zysku do 146,9 tys. zł straty, a wynik netto – z 92,6 tys. zł zysku do 147,8 tys. zł straty. Poprzednio fundacja zanotowała stratę netto w 2021 roku – 185,9 tys. zł przy 4,01 mln zł wpływów z działalności gospodarczej i 44,4 tys. zł ze statutowej.
W ub.r. jej kapitały własne zmalały z 1,14 mln do 782,6 tys. zł.