Licencję na wydawanie w wersji internetowej polskiej edycji magazynu „Mixmag” kupił pochodzący z Białorusi Jurij Brankowski, były pracownik agencji koncertowej w Mińsku, który po półtora roku mieszkania w Polsce przeniósł się do Stanów Zjednoczonych. Brankowski przy wydawaniu polskiego „Mixmaga” zaproponował współpracę Arturowi Wojtczakowi.
– Brytyjskiego „Mixmaga” kupowałem jako nastolatek w Empiku i ten magazyn był – obok programu MTV Party Zone, niemieckich magazynów „Raveline”, „GROOVE” czy „Electronic Beats” – najważniejszym dla mnie źródłem wiedzy o kulturze klubowej w latach dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych – mówi Artur Wojtczak „Presserwisowi”.
Wojtczak już wcześniej współpracował z „Mixmagiem”, był jednym z autorów magazynu. – W ten sposób, jako nieoficjalny polski korespondent mogłem przybliżać światu i promować polską scenę – wskazuje Wojtczak.
Magazyn „Mixmag” został założony w 1983 roku przez brytyjski Disco Mix Club. Obecnie ma kilkanaście edycji międzynarodowych – internetowych i drukowanych.