Przychody Iberionu w ub.r. sięgnęły 21,72 mln zł, co wobec 10,64 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 104,2 proc. Firma zarabia wyłącznie na emisji reklam w swoich serwisach internetowych: portalu Goniec (działającym od wiosny 2021 roku, gdy zastąpił Pikio.pl) oraz witrynach tematycznych: Biznes Info, Smakosze, Świat Gwiazd, Pacjenci, Portal Parentingowy, Rolnik Info, Lelum, Turyści, Świat Zwierząt oraz Domek i Ogródek.
Zyskowność firmy poprawiło to, że jej koszty operacyjne wzrosły dużo słabiej od przychodów: o 70,9 proc. do 17,44 mln zł. To głównie skutek wzrostu wydatków na usługi obce z 4,16 do 10,51 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się tylko z 4,49 do 5,7 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 494,8 do 675,5 tys. zł. W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 22 etaty, o 61 proc. mniej niż rok wcześniej (57).
Wcześniej przez kilka lat zatrudnienie było stabilne: w 2021 roku spółka miała 61 pracowników etatowych, a rok wcześniej 51. Z czego wynika zeszłoroczny spadek? – Chcemy pracować tylko z najlepszymi. Nie z przeciętnymi i nie z dobrymi. Z najlepszymi. Płacimy im duże, często wręcz gigantyczne pieniądze, znacznie lepsze niż rynkowy standard. Ale prowadzimy też bardzo ostrą selekcję i mamy wysokie wymagania – przekazał wiceprezes spółki Maksymilian Tomanak w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedi.pl.
Zysk sprzedażowy brutto Iberionu poszedł w górę z 434,5 tys. do 4,28 mln zł, a zysk netto – z 421,6 tys. do 3,64 mln zł. Zeszłoroczny zysk ma zostać pozostawiony w spółce. – Nie wypłacamy dywidendy, a cały zysk z 2023 przeznaczamy na dalszy rozwój i inwestycje, aby w 2024 również intensywnie rosnąć – powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Albert Wójcik, prezes i większościowy akcjonariusz spółki.
Na koniec ub.r. w kapitale własnym firmy było 6,16 mln zł, wobec 2,87 mln zł rok wcześniej. Przy czym wysokości kapitału zapasowego zmalała przez rok z 5,19 do 5,61 mln zł.