Zmiany – jak przekazano pracownikom spółki – mają pozwolić „lepiej gospodarować posiadanymi zasobami i majątkiem oraz optymalizować procesy zarządcze”. Obowiązują one od tego tygodnia.
W ramach działań restrukturyzacyjnych TVP wraca do centralizacji działań handlowych. Takie rozwiązanie funkcjonowało w telewizji publicznej w latach 2012-2019. Zadania likwidowanego biura zakupów programowych i standardów produkcyjnych związane z zakupem licencji programowych przechodzą do biura handlu i współpracy międzynarodowej (dotychczas biuro sprzedaży i współpracy międzynarodowej).
TVP wdrożyła także – zapowiadaną wcześniej – centralizację marketingu, co ma usprawnić proces decyzyjnych. W biurze reklamy i marketingu znalazły się wszystkie zadania promocyjno-marketingowe rozproszone dotychczas w trzech różnych jednostkach, czyli biurze programowym, TVP+ i biurze spraw korporacyjnych.
Centrum usług produkcyjnych stało się ośrodkiem produkcji telewizyjnej. Usługi realizacyjno-techniczne będzie świadczyć także na rzecz Telewizyjnej Agencji Informacyjnej i Biełsatu.
Z kolei za administrowanie profilami spółki w mediami społecznościowych odpowiadać będzie nie TVP+, a ośrodek TVP technologie.