Empik przestał sprzedawać dzienniki

Zainteresowanie tylko malało

Salon Empiku

W salonach sieci Empik przestano sprzedawać prasę codzienną – potwierdził portal Wirtualnemedia.pl. Powodem jest wycofanie się Ruchu z kolportażu prasy i malejące zainteresowanie dziennikami.

Empik przez wiele lat sprzedawał różnego rodzaju prasę – od gazet codziennych, przez tygodniki opinii, miesięczniki, po specjalistyczne i hobbystyczne periodyki. Na półkach klienci znaleźć mogli wiele tytułów gdzie indziej trudno dostępnych. To się jednak od jakiegoś czasu zmieniło – w stacjonarnych Empikach nie dostaniemy już bowiem dzienników.

– Od początku maja 2024 roku w salonach Empik nie jest już dostępna oferta prasy codziennej. Jest to spowodowane m.in. wycofaniem się głównego dystrybutora z kolportażu prasy i malejącym zainteresowaniem, a co za tym idzie, wyzwaniami logistycznymi związanymi z codzienną pracą z tym asortymentem – przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Gut-Mostowy, menadżerka ds. komunikacji korporacyjnej i ESG w Empiku.

Mniej prasy w Empikach

Chodzi o wycofanie się Ruchu z dystrybuowania prasy, o czym portal Wirtualnemedia.pl pisał jako pierwszy. Spółka tylko do końca kwietnia dostarczała tytuły prasowe do innych punktów sprzedaży. Od maja zajmuje się jedynie rozliczeniem dotychczasowych dostaw do punktów sprzedaży prasy oraz rozliczeniami z wydawcami.

W całej Polsce Empik ma ponad 350 salonów stacjonarnych. W segmencie detalicznym przychody grupy w 2022 roku wzrosły z 1,85 do 2,16 mld zł, a koszt sprzedanych towarów i materiałów – z 1,22 do 1,41 mld zł. Przychody o 15,5 proc. do 2,45 mld zł, z czego już ponad połowę wypracowano w internecie. Zatrudnienie etatowe w firmie wzrosło do 2,9 tys. pracowników.