Nowa oprawa wizualna ma być bardziej nowoczesna i dostosowana do aktualnych trendów. Nadawca informuje, że jej wprowadzenie ma na celu zarówno zachęcenie nowych widzów do odkrycia świata polskiej kinematografii, jak również mocniejsze zaakcentowanie filmowego charakteru kanału. Grupa Kino Polska zapowiada, że zmiany obejmą także ofertę programową. Stacja chce dotrzeć do młodszej publiczności. Kino Polska nadaje od 20 grudnia 2003 roku.
Firma zapowiedziała odświeżenie wizerunku jesienią 2023 roku. Choć jeszcze kilkanaście lat temu stacja z polskimi filmami była jednym z najpopularniejszych kanałów tematycznych, to w trzech pierwszych kwartałach 2023 roku nie radziła sobie najlepiej. Z podanych wówczas danych Nielsena wynikało, że w grupie 16-59 jej udział w rynku wyniósł 0,41 proc., co oznacza spadek o 19,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku. Udział Kino Polska Muzyka to 0,06 proc. (spadek o 24,8 proc.). Przychody stacji pod marką Kino Polska spadły o 10,4 proc. w porównaniu do pierwszych 9 miesięcy 2022 roku (z 27,19 do 24,36 mln zł). Ich zysk zmalał z 13,5 do 10,17 mln zł.
Jakie nowości na antenie Kino Polska?
Poczynając od 9 czerwca w każdą niedziele miesiąca widzowie będą mogli oglądać cykl filmowy „Kino pokoleń”, dedykowany różnym generacjom. Stacja zabierze widzów w filmową podróż przez dekady polskiego kina, poczynając od lat 80. do współczesności. Wśród propozycji filmowych znajdą się m.in. „Psy”, „Zabij mnie glino”, „Sztos”, „Fuks”, „Rozmowy kontrolowane” czy „W lesie dziś nie zaśnie nikt”.
W ramach nowej oprawy, Kino Polska sięgnęło po nową paletę kolorystyczną, która odpowiada na trend popularności stylu vintage. Elementem zmienionej oprawy jest również nowy logotyp Kino Polska, w którym nazwa kanału została zachowana, zyskując odświeżony font i inną formę zapisu. Obok nazwy pojawił się też nowy sygnet, przedstawiający kadr. – Nowy logotyp Kino Polska dodatkowo ma podkreślać filmowy charakter kanału i przypomina, że odwzorowując kadr dłońmi każdy z nas może spojrzeć na świat przez pryzmat twórcy szukającego odpowiedniego ujęcia – wyjaśnia nadawca.
Oprawa muzyczna na Kino Polska także się zmieni
Wraz z odświeżonym wyglądem kanału zmieni się także jego oprawa dźwiękowa, która została dopasowana do nowej oprawy wizualnej kanału,. Nawiązuje jednocześnie do dotychczasowego motywu muzycznego, aby widzowie rozpoznawali znany im kanał. – Nowa oprawa muzyczna jest uniwersalna, pasuje do różnych nastrojów, jak również gatunków filmowych, jest lekka i pozytywna. Skomponowania jej podjął się muzyk i kompozytor Szymon Wysocki – opisuje zmiany nadawca.
– Wraz z wprowadzeniem nowej oprawy kanału chcemy zaintrygować zarówno naszych dotychczasowych widzów, jak i przyciągnąć uwagę nowych. Kręci nas polskie kino, dlatego chcemy zachęcić wszystkich do wyboru Kino Polska – tych młodszych, jak i starszych, przedstawicieli różnych generacji. Stacja pełni ważną rolę w budowaniu tożsamości różnych pokoleń i ich łączeniu, edukując młodszą widownię o ich korzeniach i historii, a starszym widzom przywołując lata ich młodości. W ten sposób budujemy wartość i siłę oddziaływania marki Kino Polska, której misja ma znaczenie dla kolejnych pokoleń – powiedziała Patrycja Gałązka, Chief Marketing & Digital Officer w SPI International.
Nowa oprawa audiowizualna kanału Kino Polska zostanie wsparta wizerunkowo-produktową kampanią reklamową, która startuje 3 czerwca i obejmuje media (Internet oraz prasa), autopromocję na kanałach telewizyjnych z portfolio Grupy Kino Polska oraz działania promocyjne u operatorów kablowych i satelitarnych. Kampania potrwa do końca czerwca. Nową oprawę antenową można zobaczyć na kanale YouTube Telewizja Kino Polska.
Wyniki oglądalności polskiego kanału
W pierwszym kwartale br. grupa Kino Polska przy wzroście przychodów z umów z klientami o 6,7 proc. do 75,51 mln zł zwiększyło zysk netto z 13,73 do 18,51 mln zł. Wpływy Stopklatki i Zoom TV podskoczyły o ponad 30 proc. Segment grupy Kino Polska obejmujący kanały filmowe marki FilmBox i stacje tematyczne osiągnął w zeszłym kwartale wzrost przychodów o 0,8 proc. do 40 mln zł, a kanały marki Kino Polska – o 16,9 proc. do 9,3 mln zł.
Dużo mocniej poszły w górę wpływy stacji obecnych też w naziemnej telewizji cyfrowej: w przypadku Stopklatki o 37,8 proc. do 13,4 mln zł, a Zoom TV – o 30,8 proc. do 7,4 mln zł. Poprawiła się też rentowność netto obu stacji: strata Zoom TV zmalała z 1,5 mln do 99 tys. zł, a wynik Stopklatki – ze 120 tys. zł straty do 2,71 mln zł zysku.
W sierpniu ub.r. Canal+ sfinalizował przejęcie pozostałych 30 proc. udziałów spółki Digital SPI International, do której należy 66 proc. akcji Kino Polska TV. Z zarządem Kino Polska TV pożegnał się wówczas wieloletni prezes Bogusław Kisielewski, a powołany został Erwan Luherne z Canal+.