Podpisanie Karty zobowiązuje do wdrażania i przestrzegania jej założeń, promowania wiedzy i dobrych praktyk oraz wspierania działań na rzecz praw dzieci w Polsce. Inicjatywa powstała w kontekście głośnych wydarzeń związanych z nadużyciami względem nieletnich w sieci.
Za stworzenie Karty Praw Dziecka w Biznesie odpowiadają organizacje społeczne oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, którego WP jest członkiem. Karta uwzględnia zapisy, m.in. Konwencji ONZ o Prawach Dziecka oraz wytycznych ONZ dot. biznesu i praw człowieka.
W Karcie Praw Dziecka w Biznesie znajdują się zapisy dotyczące m.in.:
- dbania o prawa dziecka jako użytkownika i użytkowniczki produktów i usług,
- respektowania praw dziecka jako odbiorcy i uczestnika przekazów marketingowych,
- wymagania od swoich dostawców i dostawczyń, kontrahentów i kontrahentek, partnerów i partnerek biznesowych przestrzegania praw dziecka,
- tworzenia dobrego i przyjaznego miejsca pracy dla rodziców,
- zapewniania rodzicom wynagrodzenia umożliwiającego stworzenie godnych warunków do życia i rozwoju dla ich dzieci,
- promowania zasady work-life balance,
- wspierania odpowiedzialnego zatrudnienia.
Jak podkreśla firma, bezpieczeństwo w sieci jest dla Wirtualnej Polski kluczową wartością. Jako największy polski wydawca internetowy i czołowa firma w branży e-commerce WP czuje szczególne zobowiązanie dotyczące ochrony dzieci. W tym zakresie opracowała wewnętrzne regulacje dotyczące emisji reklam, treści i produktów dostosowanych do najmłodszych.
W ostatnim czasie WP dołączyła też do programu „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci” organizowanego przez firmę Samsung, w którym edukuje młode pokolenie o tym jak bezpiecznie korzystać z internetu.