Redakcje “Gazety Wyborczej” i “Wysokich Obcasów” postanowiły w 2024 r. – roku Igrzysk olimpijskich – podjąć wyzwanie rozbudzenia w dzieciach miłości do ruchu, inicjując akcję edukacyjną “PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci”. W ramach projektu powstanie cykl eksperckich artykułów, podcasty i krótkie materiały wideo.
Jak pokazują badania nawet w szkołach sportowych kompetencje ruchowe aż 75 proc. uczennic i uczniów są niewystarczające. Jeszcze bardziej alarmujące są dane dotyczące wszystkich polskich uczniów i uczennic – 94 proc. z nich ma niski poziom kompetencji ruchowych, taki sam odsetek dzieci z klas 1-3 nie umie prawidłowo rzucić ani chwycić piłki – wynika z raportu „WF z AWF: Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości”.
Redakcje “Gazety Wyborczej” i “Wysokich Obcasów” w ramach akcji “PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci” postawiły sobie za cel uświadamianie rodzicom i opiekunom, że poprzez ruch kształtują nie tylko zdrowe nawyki i postawy, ale też uczą dzieci odporności na porażki i kryzysy, a wielką zmianę najlepiej przeprowadzać metodą małych kroków. Najważniejsze, by dzieci czerpały z ruchu radość, budowały relacje i poczucie przynależności.
Przez najbliższe tygodnie na łamach “Gazety Wyborczej” i “Wysokich Obcasów” oraz serwisów internetowych Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl redakcje wraz z ekspertkami i ekspertami będą rozmawiać o psychologii i psychomotoryce, zdrowiu fizycznym i psychicznym dzieci, a także roli badan genetycznych w określaniu sportowych predyspozycji dziecka.
Tradycyjna niestandardowa reklama marki Toyota
W sobotę, 1 czerwca w “Wysokich Obcasach” ukaże się rozmowa z Moniką Pyrek, byłą polską lekkoatletką i prezeską fundacji promującej sportową pasję wśród dzieci i ich opiekunów. Monika Pyrek będzie też bohaterką okładki magazynu. Tego samego dnia w “Gazecie Wyborczej” zostaną opublikowane życzenia z okazji Dnia Dziecka, które będą jednocześnie niestandardową reklamą marki Toyota, natomiast dzień wcześniej “Wyborcza” zostanie wydana w specjalnym obłożeniu.
Kampania “PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci” potrwa do połowy lipca i obejmie eksperckie artykuły, podcasty i materiały wideo. Sponsorem akcji jest firma Toyota Central Europe.
W ramach kampanii wsparcie finansowe na fundusze stypendialne związane ze sportowym rozwojem dzieci i młodzieży otrzyma Fundacja Moniki Pyrek. Sponsorem akcji jest firma Toyota Central Europe.