Kanał Radia Katowice na YouTube subskrybuje 118 tys. użytkowników. Rozgłośnia otrzymała „srebrny przycisk”, który platforma przyznaje za osiągnięcie 100 tys. subskrybentów.
„Wynik naszego kanału pokazuje, że coraz więcej już nie tylko słuchaczy, ale także użytkowników sieci wybiera Radio Katowice” – skomentowała Ewelina Kosałka-Passia, likwidatorka i redaktorka naczelna stacji.
Koordynator nowych mediów w Radiu Katowice Marcin Rudzki opowiada, że największą popularnością cieszy się cykl „O czym milczy historia”, czyli audycje z udziałem tłumaczki i krytyczki literackiej Urszuli Pawlik.
Kanał Radia Katowice na YouTube powstał w 2014 roku. Dotychczas zamieszczono na nim blisko 5 tys. materiałów wideo, które wyświetlono łącznie 33,4 mln razy.
Poza Radiem Katowice w czołówce regionalnych rozgłośni publicznych pod względem subskrypcji znajdują się również Radio Wrocław (61,3 tys.) i Radio Białystok (39,3 tys.). Kolejne są: Radio Poznań (17,9 tys.), Radio Opole (16,2 tys.), Radio Łódź (11 tys.) i Radio dla Ciebie (10 tys.).
Pozostałe stacje mają mniej niż 10 tys. subskrybentów: Radio Szczecin (8,1 tys.), Radio Lublin (7,9 tys.), Radio Gdańsk (7,7 tys.), Radio Kielce (7,6 tys.), Radio Kraków (3,6 tys.), Radio Olsztyn (2,6 tys.), Radio Rzeszów (2,4 tys.), Radio Zachód (1,7 tys.), Radio PiK (1,6 tys.) i ostatnie Radio Koszalin (1,5 tys.).