Sprzedaż dzienników regionalnych 20 proc. w dół

Liderem „Gazeta Pomorska”

„Gazeta Pomorska” w pierwszym kwartale br. miała najwyższą sprzedaż wydania wśród dzienników regionalnych. Na kolejnych miejscach znalazły się „Dziennik Zachodni” i „Głos Wielkopolski” (wszystkie Polska Press).

Jak wynika z danych PBC, średnia sprzedaż wydania „Gazety Pomorskiej” w pierwszym kwartale br. wyniosła 10 949 egz. (spadek o 16,8 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału ub.r.). Na kolejnych miejscach znalazły się „Dziennik Zachodni” z 6947 egz. (-21,2 proc.), „Głos Wielkopolski” (6647 egz., -21 proc.), „Polska Metropolia Warszawska” (5498 egz., -15,6 proc.) oraz „Nowiny” (5440 egz., -5,8 proc. – najmniejszy spadek w zestawieniu).

Największy spadek zaliczyła „Gazeta Olsztyńska”/„Dziennik Elbląski” – o 52,9 proc. do 1280 egz.

Najwięcej e-wydań sprzedawała natomiast „Polska Metropolia Warszawska”: 2547 egz. (-17,9 proc.), „Nowiny” – 1193 egz. (-7,4 proc.) i „Gazeta Krakowska” – 1190 egz. (-1,2 proc.).

„Super Nowości” (Oficyna Wydawnicza „Press Media”) od lutego br. nie są kontrolowane przez PBC. Wszystkie pozostałe z wyjątkiem „Gazety Olsztyńskiej”/„Dziennika Elbląskiego” (Grupa WM) wydaje Polska Press.

Dane Polskich Badań Czytelnictwa nie uwzględniają subskrypcji cyfrowych, w ramach których czytelnicy na wybrany okres kupują pełen dostęp do platform internetowych dzienników.