Zenon Nowak, od dwóch miesięcy nowy prezes Polska Press Grupy ujawnia pierwsze cele, jakie przed sobą stawia. Chce przede wszystkim skupić się na odbudowie pozycji wydawnictwa na rynkach regionalnych. – To, nad czym musimy pracować i o co walczyć wspólnie w Polska Press Grupie, to wizerunek firmy nastawionej na cele biznesowe, a nie na cele polityczne. Musimy odbudowywać naszą pozycję na rynkach regionalnych, aby nasze marki internetowe, ale także prasowe, wróciły na należne im miejsce w świadomości czytelników i reklamodawców – mówi.
Zenon Nowak, który na początku marca został prezesem Polska Press Grupy w wywiadzie dla Strefy Biznesu (serwis należy do PPG) ujawnił pierwsze cele, jakie przed sobą postawił. Do firmy wrócił po 4 latach, a swój powrót “traktuj jako wyzwanie związane z nadaniem tej firmie nowego impetu do działania”.
Nowy prezes liczy m.in., że dzięki zaplanowanym działaniom zostanie odbudowana pozycja wydawnictwa na rynkach regionalnych, aby “marki prasowe i internetowe wróciły na należne im miejsce w świadomości czytelników i reklamodawców”.
Zenon Nowak przyznał, że wydawnictwo musi bardzo mocno określić tożsamość swoich serwisów internetowych i ich grupy odbiorców.
“Wydaje się to rzeczą oczywistą, jednak przez ostatnie lata Polska Press nie była w pełni nastawiona na cele biznesowe. Rynek mediów jest bardzo dynamiczny i część naszych konkurentów trochę nam uciekła” – stwierdził. Dodał, że Polska Press Grupa – by stać się poważnym graczem na rynku – musi bardzo mocno postawić na nowoczesne rozwiązania technologiczne. Dlatego obecnie trwają prace nad zmianami w serwisach regionalnych, a ważnym elementem strategii będą serwisy tematyczne. “Nie zapominamy także o naszych dziennikach wydawanych w wersjach papierowych. Przed nami wyzwania i decyzje dotyczące strategii dalszego ich funkcjonowania na rynku” – dodał.
Zenon Nowak stwierdził też, że przyszłością firmy są relacje. Nowy prezes chce, by PPG miała dobre relacje zarówno z czytelnikami, jak i klientami biznesowymi.
“Na pewno to, nad czym musimy pracować i o co walczyć wspólnie w Polska Press Grupie, to wizerunek firmy nastawionej na cele biznesowe, a nie na cele polityczne. Musimy odbudowywać naszą pozycję na rynkach regionalnych, aby nasze marki internetowe, ale także prasowe, wróciły na należne im miejsce w świadomości czytelników i reklamodawców. Będziemy przykładać dużą wagę do jakości naszych produktów. Nasze media muszą znowu mieć dobrej jakości treści i być najbardziej opiniotwórczymi w regionach” – dodał. Przyznał też, że dla wydawnictwa najważniejsze są rynki lokalne i regionalne, bo właśnie z nich wywodzi się Polska Press. “To tam jest nasza siła. Przecież większość naszego życia spędzamy „lokalnie”. Chcemy mieć blisko do szkoły, sklepu, rodziny. I my też chcemy być mediami blisko naszych czytelników i klientów. Będziemy wszędzie mówić o tym, że jesteśmy ponownie mediami wiarygodnymi, którym można ufać” – dodał.