TVP szykuje się na igrzyska olimpijskie

Siedem dyscyplin komentowanych będzie z Paryża

Letnie Igrzyska Olimpijskie rozpoczną się 26 lipca

Ok. 40 osób ma liczyć ekipa dziennikarska Telewizji Polskiej na Letnie Igrzyska w Paryżu. Ofertę handlową na imprezę przedstawiło Biuro Reklamy TVP.

TVP, która ma sublicencje do transmitowania olimpiady od Warner Bros. Discovery, może pokazywać ją równocześnie na dwóch antenach, będą to TVP 1 lub TVP 2, a także TVP Sport.

Z Paryża telewizja publiczna obsługiwać będzie siedem dyscyplin: siatkówkę, tenis, lekkoatletykę, pływanie, wioślarstwo, kajakarstwo i szermierkę (pozostałe komentowane będą ze studia w Warszawie).

Biuro Reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż oferty handlowej na Letnie Igrzyska Olimpijskie. Do 17 czerwca pierwszeństwo zakupu mają oficjalni sponsorzy imprezy. Sprzedaż dla pozostałych klientów rozpocznie się 18 czerwca.

Najwyżej wyceniono reklamy przy meczu półfinałowym w siatkówce mężczyzn – cena 30-sekundowego spotu po trzecim secie wynosi 171,3 tys. zł (cena przed rabatem).

Podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio najchętniej oglądaną dyscypliną była siatkówka mężczyzn. Mecz Polska-Francja w TVP 1 oglądało średnio 2,6 mln widzów, co dało stacji 33 proc. udziału w rynku.

Oferta Biura Reklamy TVP na olimpiadę w Paryżu – poza standardową reklamą emitowaną przy transmisjach i klasyczną reklamą online – obejmuje również inne formy, jak reklama w telewizji hybrydowej (HBB TV) oraz możliwość ekspozycji marki na planszach reklamowych na kanale YouTube TVP Sport. Znalazły się w niej również specjalne programy, m.in. „Wydarzenia dnia”, „Studio olimpijskie”, „Olimpijski wieczór” czy „Paryż po godzinach”.

XXXIII Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu odbędą się w dniach 26 lipca – 11 sierpnia 2024 roku.