„Newonce.radio nigdy nie zamilkło, ale jego głos z pewnością był ostatnio mniej słyszalny. Dziś wracamy zwarci i gotowi, by znowu wprowadzać do polskich mediów świeże powietrze i inny punkt widzenia” – przekonuje w komunikacie Michał Michalski, prezes Newonce. „Hasło sezonu, »To znowu my«, oznacza z jednej strony powrót do gry, z drugiej natomiast »powrót do domu«, do formuły i tożsamości, która jest nam najbliższa. To znowu Newonce o wyrazistym charakterze, aktywnie budujący otwartą społeczność i zapraszający do współpracy” – dodaje.
W Newonce.radiu usłyszeć będzie można duet Schafter & Nghtlou w audycji „Muzyka do”. Dla tego pierwszego, rapera, będzie to radiowy debiut, z kolei Nghtlou powraca do Newonce po kilku sezonach od programu „Widać mnie”.
Swój kolejny raz w Newonce, ale tym razem na antenie, a nie w zespole kreatywnym, będzie mieć Wlodi4444. Debiutantką będzie też Maria Przybyszewska, popularyzatorka kuchni roślinnej.
Dwa programy poprowadzi Yulia Czub – „QueerZone” autorka porozmawia z osobami ze środowisk LGBQT+, a w „Towarze eksportowym” z przedstawicielami branży modowej czy kulturalnej, którym udało się zrobić karierę za granicą.
Rozmowy pojawią się także w dwóch kolejnych propozycjach – „Jak to tak” Julii Banaś i Bartka Czarkowskiego oraz „Community Based” Hani Szkarłat. W tym pierwszym autorzy przygotują wywiady z najważniejszymi postaciami polskiej kultury i rozrywki, a w drugim autorka porozmawia z twórczyniami i twórcami nowych ruchów środowiskowych.
Aga Samitowska, konsultantka i edukatorka cyfrowa w audycji „Era transformera” będzie niejako kontynuowała tematykę rozpoczętą przez prof. Aleksandrę Przegalińską w „Coś Osobliwego”.
Wśród nowych propozycji na antenie pojawi się audycja „Under” duetu JJ Święcicki & Noah, poświęcona brzmieniom z hiphopowego podziemia, a didżejka i producentka Lala Osek zaprosi na „Digital Booty”, przegląd najnowszej elektroniki.
„Podobno nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki, ale Newonce przez ostatnie dwa lata był jak rwący, górski potok. Teraz uspokoił swój nurt, a ja poczułem, że warto rzucić się w niego kolejny raz” – wyjaśnia w komunikacie Bartek Czarkowski, w latach 2018-2021 dyrektor programowy Newonce.radia, dziś współautor nowego sezonu i prowadzący dwa programy. „To była ogromna przyjemność planować nowe formaty, spotykać się z autorami i poczuć tę samą energię, która napędzała Newonce w przedpandemicznych sezonach 2018/2019” – dodaje.
Do oferty trafiają również audycje, które powstają z partnerami, jak K-Hole by K-Bar, Ulica Elektryków (klubowe zagłębie na terenie dawnej Stoczni Gdańskiej) czy Sexedpl, fundacją założoną przez Anję Rubik i seksuolożkę Basię Baran. Będzie również audycja o kulturze realizowana z magazynem „Mint”.
Na antenie pozostają „Podgórska Ogólnie” – popularnonaukowy program Asi Podgórskiej, „Psychodelicje” Macieja Lorenca, filmowo-serialowy „Plot Twist” Tycjany i Jacka Sobczyńskiego (wzbogacony o specjalne odcinki wideo), „Jezioro, Łabędzie” Macia Morettiego, „Za Daleki Odlot” Filipa Kalinowskiego oraz powracający po blisko rocznej przerwie „The Fall” Marka Falla.
Poranny program po 5,5 roku zmieni się z „Bolesnych poranków” w „Poranek”, który poprowadzą Tycjana, Bartek Czarkowski, Marek Fall, Maciej Maj aka Macław i Jacek Sobczyński. Zmienia się też skład prowadzących „Drugie Śniadanie” – gospodarzami codziennego pasma przedpołudniowego będą didżejka Naro, redaktor Newonce.net JJ Święcicki oraz nowa osoba w zespole, Jędrzej Olczyk, od dawna opowiadający na TikToku o muzyce jako N.I.A.N.I.U.
„Zaprezentowane dotąd nowości to nie wszystko, w najbliższych tygodniach wystartuje pasmo o nazwie Community Radio, w którym oddajemy antenę obiecującym debiutantom” – zapowiada Michał Michalski. „W odpowiedzi na nasz open call zgłosiło się nieco ponad sto osób, które chcą mieć w newonce.radio swoją audycję. Jesteśmy dumni z naszego community, którego trzonem od zawsze są młode, kreatywne osoby. Ich energia jest zaraźliwa i pozwala nam, dzięki wsparciu partnerów komercyjnych, realizować fantastyczne projekty. Wierzę, że kilka z nich uda nam się zaprezentować w nadchodzącym sezonie eventowo-festiwalowym” – opowiada szef Newonce.