– Decyzja o przyjęciu zaproszenia do zespołu Radia 357 jest dla mnie nie tylko kolejnym krokiem w karierze. To nie jest zwykła zmiana pracy. Znam fenomen Radia 357 i chcę współtworzyć jego sukces – podkreśla Aneta Kowalska w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.
Aneta Kowalska do zarządu Radia 357 dołączy 6 maja, będzie odpowiedzialna za sprzedaż, marketing, komunikację i e-commerce. – Radio 357 już osiągnęło bardzo dużo, ale wciąż ma ogromny potencjał, który warto i trzeba rozwijać. To radio wybitnych osobowości i fantastycznych głosów, wspierające twórców i polską kulturę, angażujące, wolne – nie tylko od partyjnej polityki i bloków reklamowych. Tę wolność czuć tutaj od progu. Jestem dumna, że od teraz mogę traktować to miejsce też jako swoje i bliskie. Gramy dalej i wykorzystamy każdą szansę, by rosnąć i rozwijać się – zapewnia.
Zmiana w zarządzie Radia 357
Poprzednio Aneta Kowalska była związana z Grupą Infor. W ostatnich latach pełniła tam funkcję dyrektor marketingu i sprzedaży w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.
– To dla nas bardzo ważny moment i mocny transfer w branży. Aneta jest świetnym fachowcem, zna rynek mediów na wylot. Ma na swoim koncie udaną cyfryzację treści DGP i budowę modelu subskrypcyjnego, w wyniku którego DGP wskoczyła na pozycję lidera dystrybucji swojej wersji cyfrowej. To dla nas duża satysfakcja, że Aneta wybrała właśnie Radio 357 na miejsce realizacji swoich talentów – podkreśla Paweł Sołtys kierujący pracami zarządu rozgłośni.
W zarządzie stacji Aneta Kowalska zastąpi Pawła Ruszkowskiego, który dalej będzie pełnił funkcję dyrektora finansowego. – Ponieważ zgodnie z umową spółki nasz zarząd może liczyć maksymalnie 5 osób, Aneta zajmie miejsce, które zwolni Paweł Ruszkowski – Paweł w dalszym ciągu będzie pilnował radiowych finansów, pozostając na stanowisku naszego dyrektora finansowego – wyjaśnia Paweł Sołtys.
Jak informowaliśmy dwa tygodnie temu, do zarządu Radia 357 zostali powołani nowi przedstawiciele spółdzielni zrzeszającej jej twórców: Agnieszka Szwajgier i Marcin Cichoński. W poprzedniej kadencji spółdzielnię w zarządzie reprezentowały Olga Mickiewicz i Ewa Mieczławska. Agnieszka Szwajgier w zarządzie spółki 357 będzie odpowiedzialna za ofertę programową, a Marcin Cichoński za tematy pracownicze.
Ile zarabia Radio 357
W ub.r. Radio 357 osiągnęło wzrost przychodów o 9,1 proc. do 14,1 mln zł. Zwiększyły się zarówno wpłaty od patronów, jak też wpływy reklamowe. Stacja osiągnęła 235,4 tys. zł zysku brutto.
Według danych z badania Krajowego Instytutu Mediów od grudnia 2022 do maja ub.r. Radia 357 codziennie miało średnio 276,7 tys. słuchaczy i 14,1 proc. udziału w czasie słuchania radia w internecie. Wyższe wyniki osiągnęło jedynie RMF FM. Działalność Radia 357 jest oparta na wpłatach od internautów – na Patronite stację wspiera obecnie ok. 50 tys. użytkowników, wpłacając co miesiąc ponad 900 tys. zł.