Wydawnictwo Bauer ogłosiło reorganizację struktury części redakcyjnej. Ma to być uproszczony model zarządzania obszarem, oparty na kilku stanowiskach: wszystkie zespoły redakcyjne i całe portfolio tytułów drukowanych nadzorować ma wydawca i członek zarządu Marek Lasota. Raportują do niego dyrektorzy wydawniczy i product managerowie.
Target Operating Model 2024 (TOM) to nie tylko nowa nazwa, ale według Bauera „przełomowa, spójna struktura organizacyjna zapewniająca wydawnictwu wysoką efektywność biznesową, a co za tym idzie utrzymanie tytułów i miejsc pracy dzięki, między innymi, wzrostowi efektywności i obniżeniu kosztów”.
Nowym stanowiskiem – kluczowym, jak podkreśla wydawnictwo – w strukturze będzie director magazines (dyrektor czasopism). Będzie on jednocześnie redaktorem naczelnym wszystkich tytułów Bauera tworzonych za pomocą narzędzi GPS. Zmianie nie ulegnie struktura tytułów nietworzonych w GPS: lifestyle, moto i special interest.
Dyrektor czasopism ma też nadzorować przepływy treści pomiędzy tytułami i segmentami oraz dbać o ujednolicanie procesu redakcyjnego w ramach wszystkich tytułów pracujących na platformie GPS.
Stanowisko obejmie Dorota Kaleta, była dyrektor kreatywna w segmencie yellow, następnie twórczyni i szefowa Design Hub. Będzie raportować do Lasoty.
Dyrektor czasopism podlegają:
- content huby kierowane przez redaktorów zarządzających (odpowiedzialne za tworzenie treści)
- brands hub, w którego skład wchodzą redaktorzy zarządzający tytułami (dotychczasowi redaktorzy naczelni), odpowiedzialni za opiekę merytoryczną nad tytułami tworzonymi w GPS, pogrupowanymi w tematyczne bloki
- design hub kierowany przez design directora
Do content hubów natomiast należą:
- hub Rozrywka: Gwiazdy i TV – łączący zespoły tworzące treści dla magazynów yellow i TV – kieruje nim Marta Lubartowska
- hub Reportaże i Story tworzący treści dla tytułów z rodziny „Chwila dla Ciebie” i tytułów story – Agnieszka Walczak
- hub Poradniki – Monika Bobowska, zastępczyni Ilona Zawistowska
- hub Krzyżówki – Joanna Lewińska.
Utworzone zostaną także dodatkowe huby:
- Fotoedycja – Agata Zasada
- Sekretariat – Marta Stolarska
Mniej dyrektorów wydawniczych
W związku ze zmianą struktury zmniejszeniu ulegnie dotychczasowa liczba dyrektorów wydawniczych. Portfelem wydawnictwa zarządzać będą obecnie trzej dyrektorzy wydawniczy: Aleksandra Lorkowska (lifestyle, poradniki, story), Justyna Nizio (krzyżówki) i Marek Lasota, odpowiedzialny za tytuły yellow, TV, motoryzacja, wiedza i gaming,
Małgorzata Walkowska-Geyderowicz (dyrektorka wydawnicza czasopism telewizyjnych) przechodzi do firmy AKPA, gdzie będzie pełnić rolę dyrektor generalnej. Z Bauerem żegnają się dyrektorzy wydawniczy: Karina Hadyś (dyrektor wydawnicza tytułów story) i Grzegorz Jurek (dyrektor wydawniczy części tytułów krzyżówkowych).
Wydawnictwo Bauer w 2022 roku zwiększyło przychody o 2 proc., a przy wzroście wydatków operacyjnych o prawie jedną piątką jego zysk netto zmalał z 98,93 do 67,21 mln zł.