Użytkownicy z profilami na wPolityce.pl o zawieszeniu opcji dodawania komentarzy zostali poinformowani w środę. Fratria wyjaśniła, że „uzyskała wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze przechowywanych treści obejmujących komentarze od użytkowników serwisu”.
W tej sytuacji spółka zdecydowała się nie tylko zawiesić na czas nieokreślony możliwość zamieszczania komentarzy, lecz także usunąć ze strony te już dotychczas dodane.
– Nie chcemy bowiem, by na naszych witrynach pojawiały się komentarze nawołujące do nienawiści wobec konkretnych osób lub grup, promujące ich dyskryminację albo ubliżające im ze względu na ich pochodzenie rasowe czy etniczne, religię, niepełnosprawność, wiek, narodowość, status weterana, orientację seksualną, płeć, tożsamość płciową lub inny aspekt wiążący się z dyskryminacją bądź marginalizacją – wyliczył wydawca.
Na wPolityce komentarze tylko od zarejestrowanych
W lutym ub.r. we wszystkich serwisach internetowych Fratrii, także wGospodarce.pl; wPolsce.pl i ABCtygodnik.pl, wprowadzono zasadę, że wpisy mogą zamieszczać tylko zarejestrowani tam internauci. W regulaminie wyliczono, że komentarze nie powinny m.in. „mieć wydźwięku emocjonalnego, w szczególności nie powinny stanowić ataku na innych użytkowników, nie mogą prowokować, nawoływać do agresji, nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej lub propagować przemoc oraz totalitarny ustrój państwa”.
– Skarg na nieodpowiednie treści na naszych forach – na bieżąco usuwane przez naszych moderatorów – nie było ani mniej, ani więcej niż w latach wcześniejszych. To problem z którym zmagają się wszyscy wydawcy i wszystkie platformy mediów społecznościowych, bez względu na orientację, kraj, formułę działania – przekonywał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii ds. redakcyjnych.
Według danych z Mediapanelu w sierpniu 2022 roku wPolityce.pl odwiedziło 1,46 mln internautów, spędzając w serwisie średnio po 30 minut i 9 sekund.
W 2022 roku przychody Fratrii, wydającej też m.in. „Sieci”, „Gazetę Bankową” i Telewizję wPolsce.pl, zwiększyły się o 9,3 proc. do 37,6 mln zł, głównie dzięki wzrostowi wpływów reklamowych. Zysk netto spółki zmalał z 4,59 do 4,01 mln zł, prawie w całości został wypłacony jako dywidenda.