Agora jeszcze w pierwszym półroczu chce zostać jedynym właścicielem Eurozetu

- Chcielibyśmy jak najszybciej przejąć 100 procent udziałów w Eurozecie - zapowiedział Bartosz Hojka, prezes Agory

Agora jeszcze w pierwszym półroczu 2024 roku zamierza przejąć od SFS Ventures pozostałe 49 proc. udziałów w Eurozecie. Spółka od końca lutego do grudnia 2023 roku uzyskała 213,4 mln zł przychodów i 29,6 mln zł zysku netto.

Agora razem ze spółką SFS Ventures kupiła Eurozet od Czech Media Invest w lutym 2019 roku: Agora nabyła 40 proc., a SFS Ventures – pozostałe 60 proc. Cztery lata później – pod koniec lutego 2023 roku – stała się większościowym udziałowcem, nabywając 11 proc. udziałów od drugiego wspólnika, który ma teraz pakiet mniejszościowy (49 proc.).

 – Chcielibyśmy jak najszybciej przejąć 100 procent udziałów w Eurozecie. Mam nadzieję, że to się wydarzy w ciągu najbliższych de facto tygodni – zapowiedział prezes Agory Bartosz Hojka podczas prezentacji wyników spółki. – Wtedy będziemy mieli otwartą drogą do pełnej realizacji wszystkich synergii związanych z kosztami funkcjonowania grupy – wyjaśnił.

Członkini zarządu Anna Kryńska-Godlewska dodała, że Agora chciałaby zrealizować transakcję w pierwszym półroczu.

Agora w sprawozdaniu finansowym podała również wyniki Eurozetu od nabycia kontroli nad spółką 27 lutego 2023 roku. Jej przychody wyniosły 213,4 mln zł, a zysk netto – 29,6 mln zł.

Dla porównania – zgodnie ze sprawozdaniem w Krajowym Rejestrze Sądowym – w 2022 roku spółka Eurozet miała 216,9 mln zł przychodów i 32,6 mln zł zysku netto. Grupa kapitałowa Eurozet wypracowała zaś 35 mln zł zysku netto przy 217,5 mln zł przychodu.

– Różnica w rentowności pomiędzy dwiema firmami (Grupą RMF i Grupą Eurozet – przyp. red.) jest bez mała czterokrotna. Długoterminowo nie widzę żadnego powodu, żeby była większa niż dwukrotna. To byłby dla nas plan minimum – stwierdził Bartosz Hojka. – Mamy o wiele bardziej rozbudowane struktury od RMF, lokalne newsroomy – dodał.

Grupę Eurozet tworzą ogólnopolskie Radio Zet, ponadregionalne Tok FM, Antyradio i Chillizet oraz sieci lokalnych stacji Złote Przeboje, Radio Pogoda, Rock Radio i Meloradio. W skład Grupy RMF wchodzi ogólnopolski RMF FM, ponadregionalny RMF Classic i sieć RMF Maxx.

W 2022 roku Grupa RMF w 2022 roku osiągnęła 172,6 mln zł zysku netto przy 387,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży.