Zarząd Polskiego Związku Piłki Nożnej zlikwidował komisję ds. mediów i marketingu. W ten sposób współpracę z federacją zakończyli m.in. redaktor naczelny „Gazety Polskiej” Tomasz Sakiewicz czy były szef TVP Sport Marek Szkolnikowski. W jej miejsce powołano komisję ds. mediów i komunikacji z przewodniczącym Tomaszem Kozłowskim, dyrektorem departamentu komunikacji i mediów w PZPN.
Kozłowski to w przeszłości dziennikarz i szef działu działu politycznego w „Fakcie”. Sekretarzem nowej komisji mediów i komunikacji został Paweł Drażba, który zajmuje się wydawnictwami w PZPN.
Komisja PZPN bez Tomasza Sakiewicza
Do składu weszli:
- Bożydar Iwanow, dziennikarz sportowy Telewizji Polsat,
 - Paweł Wołosik z „Przeglądu Sportowego”,
 - Przemysław Pawlak z tygodnika „Piłka Nożna”,
 - Krzysztof Marciniak z Canal+,
 - Wojciech Górski,
 - Dariusz Dobek,
 - Dominik Wardzichowski,
 - Tomasz Kowalczyk,
 - Paweł Mogielnicki,
 - Dominik Mucha,
 - Bartosz Wiśniewski,
 - Emil Wojda,
 - Danuta Drabik-Martowicz,
 - Agnieszka Matuszewska
 - i Łukasz Pado.
 
To oznacza, że z PZPN nie będą współpracować już osoby będące w składzie zlikwidowanej komisji, m.in. prezes zarządu Telewizji Republika i naczelny „GP” Tomasz Sakiewicz, założyciel i prezes agencji Publicon Szymon Sikorski, Marcin Biegluk, dyrektor generalny porfolio prasowego w Ringier Axel Springer Polska, dawny szef TVP Sport Marek Szkolnikowski oraz Joanna Pawlak z zespołu zarządzającego WP Media SA.
– W ciągu ostatnich lat nie byłam na żadnym posiedzeniu komisji ds. mediów i marketingu PZPN. Wiedziałam o jednym, ale akurat wtedy przebywałam w szpitalu – mówi „Presserwisowi” Joanna Pawlak.
Polski Związek Piłki Nożnej chciał zmian
Biuro prasowe Polskiego Związku Piłki Nożnej w odpowiedzi na pytania „Presserwisu” oświadczyło, że powodem powołania nowej komisji była chęć wprowadzenia zmian dotyczących sposobu komunikacji i współpracy PZPN z mediami.
„Dla efektywnego wdrożenia tych zmian w życie niezbędne jest nawiązanie współpracy z nowymi osobami. Spotkania grupowe poprzedniej komisji były organizowane nieregularnie. Inaczej będzie w przypadku nowego ciała doradczego” – pisze biuro prasowe PZPN.
Jak informuje biuro, głównym zadaniem nowej komisji jest zapewnienie najwyższych standardów w komunikacji PZPN z mediami. Komisja zapewni przestrzeń do regularnej wymiany opinii pomiędzy pracownikami federacji a przedstawicielami najważniejszych redakcji sportowych w naszym kraju.
„Członkowie zarówno poprzedniej, jak i nowej komisji nie otrzymują i nie będą otrzymywali za swoje zaangażowanie wynagrodzenia” – wyjaśnia PZPN.