PZPN powołał komisję ds. mediów i komunikacji w nowym składzie

Już nie ma Sakiewicza

Biuro prasowe PZPN w odpowiedzi na pytania "Presserwisu" oświadczyło, że powodem powołania nowej komisji była chęć wprowadzenia zmian dotyczących sposobu komunikacji i współpracy PZPN z mediami

Zarząd Polskiego Związku Piłki Nożnej zlikwidował komisję ds. mediów i marketingu. W ten sposób współpracę z federacją zakończyli m.in. redaktor naczelny „Gazety Polskiej” Tomasz Sakiewicz czy były szef TVP Sport Marek Szkolnikowski. W jej miejsce powołano komisję ds. mediów i komunikacji z przewodniczącym Tomaszem Kozłowskim, dyrektorem departamentu komunikacji i mediów w PZPN.

Kozłowski to w przeszłości dziennikarz i szef działu działu politycznego w „Fakcie”. Sekretarzem nowej komisji mediów i komunikacji został Paweł Drażba, który zajmuje się wydawnictwami w PZPN.

Komisja PZPN bez Tomasza Sakiewicza

Do składu weszli:

  • Bożydar Iwanow, dziennikarz sportowy Telewizji Polsat,
  • Paweł Wołosik z „Przeglądu Sportowego”,
  • Przemysław Pawlak z tygodnika „Piłka Nożna”,
  • Krzysztof Marciniak z Canal+,
  • Wojciech Górski,
  • Dariusz Dobek,
  • Dominik Wardzichowski,
  • Tomasz Kowalczyk,
  • Paweł Mogielnicki,
  • Dominik Mucha,
  • Bartosz Wiśniewski,
  • Emil Wojda,
  • Danuta Drabik-Martowicz,
  • Agnieszka Matuszewska
  • i Łukasz Pado.

To oznacza, że z PZPN nie będą współpracować już osoby będące w składzie zlikwidowanej komisji, m.in. prezes zarządu Telewizji Republika i naczelny „GP” Tomasz Sakiewicz, założyciel i prezes agencji Publicon Szymon Sikorski, Marcin Biegluk, dyrektor generalny porfolio prasowego w Ringier Axel Springer Polska, dawny szef TVP Sport Marek Szkolnikowski oraz Joanna Pawlak z zespołu zarządzającego WP Media SA.

– W ciągu ostatnich lat nie byłam na żadnym posiedzeniu komisji ds. mediów i marketingu PZPN. Wiedziałam o jednym, ale akurat wtedy przebywałam w szpitalu – mówi „Presserwisowi” Joanna Pawlak.

Polski Związek Piłki Nożnej chciał zmian

Biuro prasowe Polskiego Związku Piłki Nożnej w odpowiedzi na pytania „Presserwisu” oświadczyło, że powodem powołania nowej komisji była chęć wprowadzenia zmian dotyczących sposobu komunikacji i współpracy PZPN z mediami.

„Dla efektywnego wdrożenia tych zmian w życie niezbędne jest nawiązanie współpracy z nowymi osobami. Spotkania grupowe poprzedniej komisji były organizowane nieregularnie. Inaczej będzie w przypadku nowego ciała doradczego” – pisze biuro prasowe PZPN.

Jak informuje biuro, głównym zadaniem nowej komisji jest zapewnienie najwyższych standardów w komunikacji PZPN z mediami. Komisja zapewni przestrzeń do regularnej wymiany opinii pomiędzy pracownikami federacji a przedstawicielami najważniejszych redakcji sportowych w naszym kraju.

„Członkowie zarówno poprzedniej, jak i nowej komisji nie otrzymują i nie będą otrzymywali za swoje zaangażowanie wynagrodzenia” – wyjaśnia PZPN.