PZPN powołał skład komisji w październiku 2021 roku. Znaleźli się w niej m.in. Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej”, Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport i Michał Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media. Przez ponad dwa lata istnienia komisja w pełnym składzie zebrała się zaledwie dwa razy.
Komisja ds. mediów i marketingu PZPN jest komisją statutową. Jej członkowie mają wpływ na to, jak kształtuje się polityka medialna i marketingowa PZPN. Przynajmniej w teorii. W związku z bardzo rzadkimi spotkaniami komisji dziennikarze i reklamodawcy, którzy ją tworzyli, nie mieli tak naprawdę żadnego wpływu na działania związku.
O usunięcie z komisji Tomasza Sakiewicza wnosił były prezes PZPN Zbigniew Boniek. „W składzie Komisji ds. mediów i marketingu PZPN na 19 miejscu jako członek widnieje Tomasz Sakiewicz. Panowie wygumkujcie szybko, bo wstyd jak cholera” – napisał na platformie X w styczniu.
PZPN nie podaje oficjalnego powodu usunięcia Sakiewicza.