- W lutym udział Telewizji wPolsce.pl w grupie ogólnej 4+ wzrósł rok do roku z 0,03 proc. do 0,36 proc.,
- w grupie komercyjnej 16-49 – z poniżej 0,01 proc. do 0,12 proc.,
- a w grupie komercyjnej 16-59 z poniżej 0,01 proc. do 0,16 proc.
- Średnia minutowa (AMR) stacji w grupie ogólnej 4+ to w lutym 2024 20,8 tys. widzów wobec 1,7 tys. rok wcześniej.
Z kolei w styczniu udział stacji w grupie ogólnej 4+ wzrósł rok do roku z 0,02 proc. do 0,33 proc., w komercyjnej 16-49 – z poniżej 0,01 proc. do 0,16 proc., a w grupie komercyjnej 16-59 – z poniżej 0,01 proc. do 0,2 proc. AMR w grupie 4+ poszedł w górę z 1,4 tys. do 20,3 tys. widzów.
Dla porównania w całym 2023 roku stacja notowała średnio 0,03 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, 0,01 proc. w komercyjnej 16-49 oraz 0,01 proc. w komercyjnej 16-59.
„Część konserwatywnych widzów TVP Info swoimi pilotami wybrało telewizję wPolsce” – można przeczytać na powiązanym ze stacją portalu wPolityce.pl. Jak dodano, Telewizja wPolsce.pl w styczniu zwiększyła ilość programu na żywo – z czterech godzin dziennie do 13 godzin (w dni powszednie).
W ramówce pojawiły się nowe programy, m.in. wielogodzinne pasmo informacyjno-publicystyczne „W centrum wydarzeń”.
„Codziennie o 19.00 widzowie telewizji wPolsce mogą zapoznać się z podsumowaniem dnia – najzwięźlej opowiedzianym przeglądem najważniejszych wydarzeń” – można przeczytać na wPolityce.pl. To pasmo, w którym konkurencyjna TV Republika nadaje swój serwis „Dzisiaj”, prowadzony m.in. przez Danutę Holecką.
Jak informowaliśmy, wprowadzono też wieczorny program satyryczny „Polityka na deser”, który prowadzą gospodarze dawnego „W tyle wizji” TVP Info, np. Stanisław Janecki i Dorota Łosiewicz. Do Telewizji wPolsce.pl z TVP Info przeniesiono sobotni program publicystyczny „Salon dziennikarski” Jacka i Michała Karnowskich. To wspólny program z Radiem Warszawa.
Do zespołu dołączyli ostatnio m.in. Bartosz Łyżwiński (wcześniej „Wiadomości” TVP) i Żaklina Skowrońska (poprzednio TVP Info), a wcześniej też Tadeusz Płużański (dawniej m.in. Polskie Radio 24). Wszyscy prowadzą pasmo „W centrum wydarzeń”, a Skowrońska jest też reporterką.
Mimo wzrostu oglądalności, Telewizji wPolsce.pl daleko jednak do wyników konkurencyjnej TV Republika. Ta w lutym miała średnio 3,13 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (wzrost z 0,1 proc. rok wcześniej), 1,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (w górę z 0,02 proc.) i 1,77 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (w górę z 0,05 proc.).
W styczniu Telewizja wPolsce.pl zadebiutowała na lokalnych multipleksach naziemnych MWE Networks w Jeleniej Górze, Wrocławiu, Świdnicy, Tomaszowie Mazowieckim i Częstochowie. Jest też bez zmian dostępna w dystrybucji kablowo-satelitarnej oraz w internecie.
Dane: Nielsen Media