„Gazeta Wyborcza” znów kupuje depesze PAP

W czasach PiS zrezygnowała

Od 1 marca br. „Gazeta Wyborcza” (Agora) znów korzysta z materiałów tworzonych przez Polską Agencję Prasową. Zawarta umowa przewiduje dostęp do Codziennego Serwisu Informacyjnego, Codziennego Serwisu Fotograficznego, Codziennego Serwisu Wideo i Bazy Zdjęć Archiwalnych.

„Z radością wracamy do współpracy z PAP po 7 latach, gdy mamy pewność, że znów zajmuje się profesjonalnym agencyjnym dziennikarstwem. Niestety w czasach rządów PiS zbyt często dziennikarstwo przegrywało z propagandą” – mówi Mikołaj Chrzan, członek zarządu Wyborcza sp. z o.o.

„Priorytetem dla »Wyborczej« są materiały naszych dziennikarek i dziennikarzy, ale dostęp do agencji prasowej jest znacznym ułatwieniem dla osób piszących i redagujących, a także przyczynia się do poprawy aktualności, unikalności i jakości serwisu” – dodaje Chrzan.

W czwartym kwartale ub.r. średnia sprzedaż wydania „Gazety Wyborczej” wynosiła 40 020 egz., po spadku rok do roku o 14,72 proc. (według danych Polskich Badań Czytelnictwa).