– Na razie mogę potwierdzić odejście z Radia 357 z końcem marca – przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Kuba Jonczyk. Jednak za zamkniętej grupie dla patronów poinformował, że przechodzi do Trójki: „Od zawsze mam (…) niezachwianą wiarę w misję i sens istnienia mądrych i jakościowych mediów publicznych, która zrodziła we mnie pragnienie zmierzenia się z niełatwym i jednocześnie arcyciekawym wyzwaniem, jakim jest praca dla Polskiego Radia. Dlatego odpowiedziałem na ogłoszenie Agnieszki Szydłowskiej w jej mediach społecznościowych”.
Zapytaliśmy o komentarz Agnieszkę Szydłowską, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Przed odejściem Jończyk poprowadzi jeszcze dwa wydania audycji „Wszystkie nieprzespane noce” (14 i 28 marca).
Kuba Jonczyk współpracuje z Radiem 357 od kwietnia 2021 roku. Jest szefem podcastów, odpowiada także za cotygodniową playlistę. Prowadzi również autorską audycję „Wszystkie nieprzespane noce”.
Kuba Jonczyk żegna się z 357
Wcześnie przez ponad sześć lat Kuba Jonczyk pracował w grupie Wirtualna Polska. Opowiadał tam m.in. za podcasty czy występował jako digital producent w O2. Był także w akademickim Radiu Kampus.
To kolejne odejście z Radia 357 w ostatnich tygodniach. Jak informowaliśmy, dziennikarka kulturalna Katarzyna Borowiecka postanowiła wrócić do radiowej Trójki.
Z Radiem 357 rozstał się także Ernest Zozuń, od niedawna prowadzący „Oko na świat” w TVP Info. – Próbowaliśmy zmniejszyć zaangażowanie Ernesta u nas, ograniczając je do cyklu „Radio Świat” – ale Ernest nie skorzystał z tej propozycji – opisywał zarząd stacji.
Na początku lutego b.r. z Radiem 357 pożegnała się dziennikarka Maria Guzek. Od kilku tygodni jest reporterką programu informacyjnego „19.30” w TVP.
Radio 357 zostało uruchomione jesienią 2020 roku, a stałe nadawanie zaczęło w styczniu 2021 roku. Spółka zarządzająca rozgłośnią w 2022 roku zwiększyła przychody o 27 proc. do 13,3 mln zł, więcej zarobiła zarówno z wpłat od słuchaczy, jak i reklam. Jej zysk netto, który zmalał z 508,5 do 455,7 tys. zł, w całości zasilił kapitał zapasowy.
Natomiast w ub.r. rozgłośnia osiągnęła wzrost przychodów o 9,1 proc. do 14,1 mln zł. Suma wpłat od patronów sięgnęła 10,62 mln zł, o 8,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody od sponsorów i reklamodawców wzrosły o 12,8 proc. do 2,91 mln zł, a ze sprzedaży gadżetów – o 3,8 proc. do 621,3 tys. zł.