O dystrybucji miejskiego biuletynu w marketach poinformował „Presserwis” Łukasz Religa, wydawca Portalu Kujawskiego. „Bydgoszcz Informuje” przypomina gazetę, choć nie ma numeru ISSN. W jego najnowszym wydaniu promują się obecne władze miasta, przygotowujące się do kampanii wyborczej. Pisemko znalazło się w 17 sklepach sieci Biedronka.
– Sieć Biedronka z zasady nie promuje treści politycznych w żadnej formie. „Bydgoszcz Informuje” to informator miejski zawierający wiadomości z życia miasta, a jego wydawanie to inicjatywa Urzędu Miasta Bydgoszczy i Bydgoskiego Centrum Informacji. Dystrybuowany jest w miejscach publicznych i ogólnodostępnych, np. cukierniach, centrach handlowych czy bibliotekach, w tym również w naszych sklepach, które codziennie odwiedzają mieszkańcy Bydgoszczy – odpowiada „Presserwisowi” Iwona Kubiak-Karpińska, starsza menedżerka sprzedaży w sieci Biedronka.
– To jakieś dziwactwo, zwłaszcza jeżeli robią to nieodpłatnie. Rozumiem, że każdy wydający bezpłatną gazetkę może przyjść do Biedronki i tam ją zostawić – komentuje Andrzej Andrysiak, szef Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, które od lat postuluje o ustawowy zakaz wydawania prasy przez samorządy.
Bydgoski biuletyn jest rozdawany także w sześciu sklepach sieci Lidl, trzech bydgoskich centrach handlowych, galerii Auchan i hipermarkecie E.Leclerc.