Bydgoski samorząd rozdaje propagandowy biuletyn nawet w Biedronce i Lidlu

Stojaki z miejskim biuletynem pojawiły się w bydgoskich marketach, galeriach i centrach handlowych

Biuletyn miejski „Bydgoszcz Informuje” jest rozdawanych w lokalnych supermarketach – m.in. należących do sieci Biedronka.

O dystrybucji miejskiego biuletynu w marketach poinformował „Presserwis” Łukasz Religa, wydawca Portalu Kujawskiego. „Bydgoszcz Informuje” przypomina gazetę, choć nie ma numeru ISSN. W jego najnowszym wydaniu promują się obecne władze miasta, przygotowujące się do kampanii wyborczej. Pisemko znalazło się w 17 sklepach sieci Biedronka.

– Sieć Biedronka z zasady nie promuje treści politycznych w żadnej formie. „Bydgoszcz Informuje” to informator miejski zawierający wiadomości z życia miasta, a jego wydawanie to inicjatywa Urzędu Miasta Bydgoszczy i Bydgoskiego Centrum Informacji. Dystrybuowany jest w miejscach publicznych i ogólnodostępnych, np. cukierniach, centrach handlowych czy bibliotekach, w tym również w naszych sklepach, które codziennie odwiedzają mieszkańcy Bydgoszczy – odpowiada „Presserwisowi” Iwona Kubiak-Karpińska, starsza menedżerka sprzedaży w sieci Biedronka.

– To jakieś dziwactwo, zwłaszcza jeżeli robią to nieodpłatnie. Rozumiem, że każdy wydający bezpłatną gazetkę może przyjść do Biedronki i tam ją zostawić – komentuje Andrzej Andrysiak, szef Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, które od lat postuluje o ustawowy zakaz wydawania prasy przez samorządy.

Bydgoski biuletyn jest rozdawany także w sześciu sklepach sieci Lidl, trzech bydgoskich centrach handlowych, galerii Auchan i hipermarkecie E.Leclerc.