Decyzję podjęła rada nadzorcza Polska Press. „Jak dowiedziała się PAP, Biuro Prasowe Polska Press poinformowało pracowników w piątek wieczorem, że rada nadzorcza Polska Press 23 lutego 2024 roku podjęła uchwały o odwołaniu zarządu spółki – napisał PAP.
Pełniącą obowiązki została Magdalena Skowyrska. Skowyrska zasiada w radzie nadzorczej PP. Przyszła do Polska Press z Orlenu w 2021 r. Jest absolwentką Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych Politechniki Warszawskiej oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła podyplomowe studia z rachunkowości i podatków na wydziale nauk ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
W skład Rady Nadzorczej Polska Press wchodzą: Tomasz Jakubiak, przewodniczący rady nadzorczej, Magdalena Skowyrska, członkini rady nadzorczej, Marcin Dec, członek rady nadzorczej, Marcin Jankowski, członek rady nadzorczej.
Kto kupi Polska Press
Do Orlenu wpłynęły dwie oferty „wykazujące zainteresowanie Polska Press” – przekazał w czwartek p.o. prezesa koncernu Witold Literacki. Chodzi prawdopodobnie o ofertę grupy Wirtualna Polska i drugą – Grupy ZPR, o których informował Press.pl. Prezes jednak tego nie potwierdził.
– Trochę za wcześnie mówić, co zrobimy z Polska Press. Prowadzimy analizy wielowymiarowe w sensie ekonomiki i opłacalności biznesu. Po tym czasie będziemy mogli się wypowiedzieć, jakie podejmiemy kroki – powiedział Witold Literacki podczas konferencji PKN Orlen, na której omówiono wyniki finansowe za czwarty kwartał 2023 roku zaprezentowane wcześniej.
Wyniki Polska Press. 23 mln straty
Wydawnictwo Polska Press, należące do PKN Orlen, w 2022 roku miało 329,3 mln zł przychodów i 23 mln zł straty. Wzrosły wpływy z reklam i usług poligraficznych, a spadły – ze sprzedaży gazet.
Sprzedaż reklam w roku 2022 zapewniła Polska Press 160,3 mln zł, co oznacza wzrost o 6,5 proc. w stosunku do 2021 roku. Przychody ze sprzedaży gazet spadły o 11 proc., do 69,8 mln zł w 2022 roku. Usługi poligraficzne odpowiadały za 61,6 mln zł przychodów (wzrost o 8,3 proc.).
Koszty działalności operacyjnej były wyższe o 9,4 proc. i wyniosły 375,4 mln zł. Na wynagrodzenia przeznaczono 144,6 mln zł, tj. o 9,4 proc. więcej, niż rok wcześniej. Na koniec 2022 roku w wydawnictwie pracowało 1649 osób (spadek o 8 proc. względem końca 2021 roku).
Polska Press zmniejszyła stratę o 25,3 proc. – z 30,8 mln zł w 2021 roku do 23 mln zł w 2022 roku.
Polska Press wydaje 20 dzienników regionalnych. Najwyższą sprzedaż notowała „Gazeta Pomorska” (średnio 14 805 egz.), kolejne były „Dziennik Zachodni” i „Głos Wielkopolski”.