Były reporter „Wiadomości” gospodarzem programu informacyjnego TV Republika

Adrian Borecki w TV Republika

Do prowadzących „Dzisiaj”, główny serwis informacyjny Telewizji Republika, dołączył Adrian Borecki. Ze stacją jest związany od miesiąca, wcześniej był reporterem politycznym „Wiadomości”.

Adrian Borecki jako gospodarz „Dzisiaj” zadebiutował we wtorek. Na platformie X zapowiedział, że będzie też prowadził środowe wydanie programu.

Główne wydanie „Dzisiaj” jest emitowane w TV Republika codziennie o godz. 19.00. Od końcówki grudnia ub.r. większość wydań programu prowadzi Danuta Holecka (przeszła do TV Republika po trzech dekad pracy w Telewizji Polskiej, od 2016 roku jako gospodyni „Wiadomości”). W niektóre dni, głównie w weekendy, „Dzisiaj” prowadzi Jacek Sobala.

Adrian Borecki: z „Wiadomości” do TV Republika

Do redakcji Telewizji Republika Adrian Borecki dołączył w pierwszej połowie stycznia. Jako reporter przygotowuje materiały o polskiej polityce, m.in. do głównego wydania „Dzisiaj”.

Kilka dni wcześniej pożegnał się z Telewizją Polską. – W życiu coś się zaczyna i coś się kończy. 4 lipca 2018 roku rozpoczęła się moja fantastyczna przygoda z Telewizją Polską. Teraz ona się kończy. Jeszcze sześć lat temu nie pomyślałbym, że będzie mi dane przeżyć tak fantastyczny okres w moim życiu – stwierdził w mediach społecznościowych.

Borecki początkowo był researcherem, a potem reporterem w „Wiadomościach”. Zajmował się przede wszystkim polską polityką i tematyką społeczną. Jest autorem wielu relacji ostro krytykujących poprzednie partie opozycyjne, zwłaszcza Platformę Obywatelską i jej lidera Donalda Tuska. W listopadzie i grudniu przygotowywał też materiały sprzeciwiające się zapowiadanym przez nowy rząd zmianom w Telewizji Polskiej.

Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 215 233 osoby, co dało 4,01 proc. udziału w rynku oglądalności. Rok wcześniej stacja miała 0,12 proc. udziału. Po skokowym wzroście oglądalności Polsat Media już dwa razy mocno podniósł ceny reklam w stacji (pierwszym razem z 550 zł za spot do ponad 12 tys. zł). Druga podwyżka obowiązuje od początku lutego.