Coraz mniej marek emituje spoty w TV Republika

Już poniżej 20 dziennie

W TV Republika nadal reklamują się m.in. Lidl, Oleofarm i Vectra

Liczba reklamodawców, których spoty emituje TV Republika, spadła już poniżej 20 dziennie – wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł „Presserwis”.

  • 1 lutego w stacji pojawiły się spoty 28 reklamodawców,
  • ale już 2 lutego – 15,
  • 3 lutego – 18,
  • 4 lutego – 14,
  • 5 lutego – też od 14,
  • 6 lutego – 18 i
  • 7 lutego – także 18.

Z kolei na początku stycznia swoje reklamy emitowało jeszcze nawet 77 reklamodawców (9 stycznia).

W TV Republika nadal reklamują się m.in. Lidl, Oleofarm i Vectra. Aktywnym reklamodawcą jest też marka Mango z Grupy Polsat Plus, która w ramach bloków reklamowych nadaje skrócone wersje swoich telezakupów. Emitowane są także spoty Niezależnego Wydawnictwa Polskiego (wydawca „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie”) i Orlego Pióra (wydawca „Do Rzeczy”) oraz Totalizatora Sportowego.

Przypomnijmy, że część firm – np. Ikea – wycofała się z TV Republika po skandalicznych słowach publicysty Marka Króla na temat imigrantów. 3 stycznia na antenie stacji Król stwierdził, że należy cudzoziemcom „założyć chipy, tak jak się pieskom zakłada” oraz „tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie”. Z kolei satyryk Jan Pietrzak 31 grudnia powiedział w TV Republika: „Ja mam okrutny żart z tymi imigrantami. Że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, Majdanku, w Treblince, w Sztutowie, mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców i tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, zatrzymywać”.

W styczniu Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny i prezes stacji, zapewniał nas, że kanał nie ma problemów z wypełnianiem bloków reklamowych. – Nie mamy problemów z wypełnieniem bloków, jest tylko kwestia ceny. Nie chcemy zarzucić telewizji tanimi reklamami, bo to się źle kończy dla oglądalności – zapewniał Tomasz Sakiewicz. Przypomniał też, że w związku ze wzrostem oglądalności stacji biuro reklamy Polsat Media, broker TV Republika, podwyższyło ceny spotów.

W lutym najdroższy, 30-sekundowy spot w TV Republika według cennika kosztuje 14,1 tys. zł. W styczniu było to 12 tys. zł, ale jeszcze w grudniu spoty wyceniano maksymalnie na 550 zł. Większość bloków stacji sprzedawana jest jednak w ramach oferty pakietowej.