To już czwarta edycja dorocznego spotkania polskich wydawców lokalnych mediów cyfrowych, organizowanego przez Stowarzyszenie Mediów Lokalnych.
– Dynamicznie rozwijające się technologie stanowią dla lokalnych wydawców duże wyzwanie – stajemy przed koniecznością systematycznego ich wdrażania do codziennej działalności naszych wydawnictw – mówi Piotr Piotrowicz, prezes SML. – Pojawia się wiele problemów. Stąd w naszym środowisku cały czas jest sygnalizowana potrzeba spotkań. I to nie takich za pomocą komunikatorów, ale przede wszystkim offline. W czasie bezpośrednich rozmów możemy lepiej poznać oczekiwania wydawców i dziennikarzy i w odpowiedni sposób przygotować działania Stowarzyszenia i jego agend.
W czasie trwania tegorocznego Forum Mediów Lokalnych przybliżona zostanie nie tylko problematyka dynamicznego rozwoju AI. Zaprezentują się też polskie start-upy, które w swojej działalności wykorzystują sztuczną inteligencję, również w obszarach mogących zainteresować lokalne media.
– Przedstawimy też przykłady stosowania AI przez portale członków SML. Nie jest bowiem tak, że lokalni wydawcy z założonymi rękami przyglądają się rewolucji technologicznej – dodaje Mateusz Orzechowski, wiceprezes SML.
W programie forum pojawią się panele poświęcone wykorzystaniu AI w mediach lokalnych. Uczestnicy będą mogli dowiedzieć się, w jaki sposób rewolucja AI zmienia świat biznesu i co daje wsparcie AI w wyszukiwarce Google. Organizatorzy przedstawią też informację o realizacji projektu „Lokalsi dla demokracji”. Dzień zakończy gala wręczenia nagród w konkursie dziennikarskim SML. Cały program forum można znaleźć na stronie lokalsi4-0.pl.
Konferencja odbywa się dzięki wsparciu Google Polska, strategicznego partnera Stowarzyszenia Mediów Lokalnych. – Wsparcie Google Polska jest dla Stowarzyszenia kluczowe. Bez naszych partnerów z największej firmy technologicznej świata nie udałoby się zrealizować nie tylko Forum Mediów Lokalnych, ale także wielu innych przedsięwzięć, spośród których szczególną wagę przykładamy do wsparcia technologicznego i całego pakietu szkoleń – mówi Piotr Piotrowicz.
IV Forum Mediów Lokalnych „Lokalsi 4.0” rozpocznie się 6 marca o godz. 10 w Kampusie Google w Warszawie.