Newonce już bez subskrypcji. Udostępnia wszystkim archiwalne treści

newonce (Newonce.media) odchodzi od modelu subskrypcyjnego. 1 lutego otwarto archiwum, dzięki czemu wszyscy użytkownicy ponownie zyskali dostęp do pełnych wersji materiałów.

Pod koniec stycznia br. Newonce zamknęło wprowadzoną dwa lata temu ofertę subskrypcyjną Newonce.club. Firma uzasadniała zmiany powrotem „do korzeni, czyli otwartego i szerokiego dostępu do wszystkiego, co tworzymy w Newonce”.

Teraz w komunikacie dodano: „Wprowadzona w grudniu 2021 roku usługa subskrypcyjna newonce.club była reakcją na osłabiającą reklamowo-gastronomiczny model biznesowy firmy pandemię koronawirusa. Jak się okazało, była to decyzja nietrafiona”.

„Wprowadzenie subskrypcji wiązało się z ogromną inwestycją i jednocześnie spadkiem zasięgów i przychodów. Już na starcie pojawiły się problemy technologiczne i uszczupliła się (zamiast wzmocnić) nasza oferta, w niespełna półtora roku po starcie usługi zaczęliśmy kalibrować model, otwierając nowe treści. Kolejnych dziewięć miesięcy to powolny i bolesny proces wychodzenia z subskrypcji, a więc kolejnej zmiany modelu biznesowego, wraz z wszystkimi wiążącymi się z tym problemami. Wcześniej wyłącznie przyspieszaliśmy, teraz nauczyliśmy się również hamować” – mówi Michał „Mih” Michalski, CEO Newonce.media.

Od początku lutego wszystkie treści archiwalne Newonce są ogólnodostępne: w tym ponad 80 formatów podcastowych, m.in. „Rozmowy: Wojewódzki Kędzierski”, „Tu Czarkowski, Tam Okuniewska” czy zamknięte dotąd epizody „Podgórska Ogólnie”. Są one ponownie dostępne w serwisie i aplikacji newonce. Do serwisów streamingowych (m.in. Spotify, TIDAL, Apple Podcasts) trafiają one stopniowo.

Newonce podkreśla, że w styczniu miało 340 tys. użytkowników (o 60 proc. więcej niż rok wcześniej). „Newonce to marka, która zawsze była blisko odbiorcy, inkluzywność była wpisana w nasze DNA. Zamknięcie treści było tutaj istotną zmianą, do »klubu« zaproszeni zostali tylko wybrani. A płacenie za dostęp do mediów czy treści nie jest dla przedstawicieli Generacji Z naturalne, co widać na przykładzie platform streamingowych, które wprowadzają tańsze pakiety z reklamami. Odebraliśmy tę lekcję – mądrzejsi o doświadczenie tworzymy jeszcze lepsze, najwyższej jakości i dostępne dla każdego treści. Jesteśmy przekonani, że to najlepszy sposób, by dziś budować media i przyciągać reklamodawców” – dodaje Michalski.

Newonce.club wystartował w grudniu 2021 roku. Żeby słuchać podcastów, czytać artykuły czy oglądać filmy tworzone przez serwisy grupy Newonce trzeba było zapłacić 29 zł miesięcznie. W dalszym ciągu bez opłat można było słuchać na żywo Newonce.radio. Po sześciu tygodniach funkcjonowania usługa miała 6 tys. aktywnych subskrypcji. We wrześniu 2022 roku – 8,5 tys.

W 2021 roku Newonce.media zanotowało 13,9 mln zł przychodów i 104 tys. zł zysku netto.