– Nie komentuję tej decyzji – ucina Ewelina Czuba, która dyrektorką Biura Reklamy TVP została we wrześniu 2017 roku. Wcześniej – od 2011 roku – była wicedyrektorką biura. Pracę w TVP rozpoczęła w 2005 roku jako handlowiec.
„Jesteśmy zaskoczeni tą decyzją”
Odwołaniem Eweliny Czuby zaskoczony jest Maciej Niepsuj, buying director w agencji mediowej MediaHub. – Ewelina przetrwała wszystkie możliwe polityczne zawirowania. Zna doskonale tę firmę. Jest świetnym fachowcem – uważa Niepsuj. – Kiedy przedstawialiśmy klientom polityki handlowe na 2024 rok, komunikowaliśmy, że w Biurze Reklamy TVP personalnych zmian – poza Robertem Malinowskim – nie powinno już być – dodaje.
– Jesteśmy zaskoczeni tą decyzją – mówi Iwona Jaśkiewicz-Kundera, chief investment officer w Publicis Groupe. – Współpracujemy z Eweliną Czubą kilkanaście lat i oceniamy tę współpracę bardzo pozytywnie. Zmiana ta następuje w newralgicznym dla procesów handlowych momencie, czyli zaawansowanych negocjacji. Liczymy, że wyłoniony zostanie godny następca – komentuje Jaśkiewicz-Kundera.
Jak się dowiedzieliśmy, Ewelinę Czubę na stanowisku dyrektorki Biura Reklamy TVP zastąpi Marcin Gudowicz, który odchodzi z firmy outdoorowej Ströer i wraca do telewizji publicznej.
„Dziękuję Andrzejowi Magdziakowi i zespołowi Ströer Polska za wspólną fantastyczną podróż biznesową w ostatnich latach. Dzięki temu poznałem wielu świetnych fachowców, zarówno w Ströer Polska i szerzej, w całym segmencie rynku reklamy. Nie mogę jednak zrezygnować z propozycji odbudowania pozycji biura reklamy Telewizji Polskiej. Dlatego, podjąłem decyzję o zmianie miejsca pracy” – skomentował w komunikacie Marcin Gudowicz.
Marcin Gudowicz odszedł po przyjściu Kurskiego
Gudowicz pracował w firmie outdoorowej Ströer od połowy 2017 roku jako wiceprezes odpowiedzialny za sprzedaż. Pod koniec 2023 zmieniło się jego stanowisko, został wtedy chief business development officer.
Marcin Gudowicz dyrektorem Biura Reklamy TVP został w lutym 2012 roku za prezesury Juliusza Brauna. Do telewizji publicznej przyszedł z Wydawnictwa Bauer, w którym był dyrektorem biura reklamy. Z TVP odszedł w 2016 roku, kiedy na czele spółki stał Jacek Kurski. „Każdy zarząd ma prawo kształtować strategię firmy według własnego uznania. Ale ja nie muszę się z każdą koncepcją zgadzać” – mówił wtedy „Presserwisowi” Gudowicz.
Poza Eweliną Czubą stanowisko stracił również Adrian Wojtaszek, zastępca dyrektora dyrektora Biura Reklamy TVP ds. internetu i mediów interaktywnych. Wojtaszek pracę w TVP rozpoczął w 2012 roku. Wcześniej – od 2006 roku – związany był z Onetem.
Jak wynika z danych TVP, po trzech kwartałach 2023 roku przychody spółki z reklamy i sponsoringu były o 11,7 proc. wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 676,8 mln zł. Wpływy od podmiotów komercyjnych wzrosły o ponad 8 proc.