W komunikacie giełdowym Red Carpet Media Group podano, że koncesja naziemna dotycząca stacji CTV9 została przyznana przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji 30 stycznia. Będzie obowiązywać przez 10 lat, spółka zapłaci w tym okresie za nią 17,85 mln zł w 10 rocznych ratach.
Zaznaczono, że emisja nowego kanału „bezpośrednio przyczyni się do znaczącego wzrostu osiąganych przez Spółkę przychodów finansowych z tytułu sprzedaży czasu reklamowego”.
Co będzie pokazywać CTV9
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji o przyznaniu koncesji naziemnej dla stacji CTV9 zdecydowała pod koniec grudnia ub.r. Spółka zależna Red Carpet Media Group złożyła dwa wnioski: dotyczący kanału serialowo-filmowego RCTV i filmowo-dokumentalnego CTV9. Nie było innych chętnych.
Miejsce na nowe kanały na MUX-8 pojawiło się rok temu, gdy TVP Kultura HD i TVP Kobieta zostały przeniesione na MUX-6. Po przyznaniu koncesji na CTV9 na ósmym multipleksie mogą pojawić się jeszcze dwie stacje w standardowej rozdzielczości (SD) lub jedna w wysokiej (HD).
Leszek Kułak, większościowy akcjonariusz i szef rady nadzorczej Red Carpet Media Group, mówił portalowi Wirtualnemedia.pl, że CTV9 będzie emitować filmy i seriale fabularne i dokumentalne, a także programy edukacyjne i poradnikowe.
– Propozycja programowa adresowana będzie do szerokiego kręgu odbiorców zarówno pod względem wieku jak również wykształcenia czy też miejsca zamieszkiwania. Naszą ambicją jest zaoferowanie takiej zawartości programowej, która w obecnym czasie jest w stanie sprostać oczekiwaniom widzów uzupełniając ofertę innych programów dostępnych w szczególności za pośrednictwem telewizji naziemnej – zapowiedział. Nadawca zadeklarował, że uruchomi stację w ciągu dwóch miesięcy od uzyskania koncesji.
Do Red Carpet Media Group należą już kanały Red Carpet TV i Red TOP TV oraz działająca od połowy 2022 roku platforma streamingowa Red Go. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. firma osiągnęła wzrost przychodów z 6,63 do 8,63 mln zł, zysku EBITDA z 3,01 do 4,45 mln zł i zysku netto z 2,43 do 2,99 mln zł.