Prasa już w 3,4 tys. sklepów Biedronki i Lidla

Niebawem będzie więcej

Stojak z prasą w sklepie sieci Lidl

Gazety i czasopisma są sprzedawane już w ok. 2,7 tys. sklepów Biedronka i ponad 700 placówkach Lidla. Obie sieci niebawem zaczną oferować prasę w kolejnych kilkuset sklepach – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Biedronka ma tytuły prasowe w ofercie od 2017 roku. Rok później gazety i czasopisma można było kupować już w 2,2 tys. jej sklepów, w kolejnych latach ta liczba nieco zmalała.

– Aktualnie prasa jest dostępna w ok. 2650 sklepach w całej Polsce i liczba ta sukcesywnie rośnie – przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Osial, dyrektor kategorii odpowiedzialna za ofertę prasy w Biedronce. Od początku ub.r. regały z prasą pojawiły się w 750 placówkach tej sieci.

– Obecnie jesteśmy w trakcie wyposażania kolejnej grupy sklepów w ekspozytory prasowe, aby od kwietnia 2024 r. już ponad 3 tys. sklepów sieci Biedronka mogło sprzedawać prasę – zapowiada Marta Osial.

W każdym sklepie Biedronki ze stojakiem prasowym oferowanych jest od 80 do 120 tytułów. – W stosunku do ubiegłego roku liczba sklepów, które oferują maksymalną liczbę tytułów, jest sukcesywnie zwiększana. Zainteresowanie klientów rośnie wprost proporcjonalnie do wielkości ekspozycji – dodaje Osial.

W czwartym kwartale ub.r. sprzedaż porównywalna w Biedronce zwiększyła się o 5,1 proc., dużo słabiej niż w pierwszych trzech kwartałach (17,8 proc.). Na koniec roku działało 3 569 sklepów tej sieci, o 174 więcej niż przed rokiem.

Prasa będzie we wszystkich sklepach Lidl

Lidl Polska sprzedaż prasy testował od końcówki 2020 roku, początkowo w 11 sklepach. Na dobre zaczął rozwijać tę ofertę w ub.r. – Po zakończonym teście zdecydowaliśmy się na wprowadzenie takiego rozwiązania we wszystkich sklepach. Obecnie możemy potwierdzić, że stoiska z prasą dostępne są w ponad 700 placówkach naszej firmy, przy czym liczba ta jest stopniowo zwiększana, a każdy nowy sklep jest od razu wyposażony w prasę – opisuje w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w Lidl Polska.

W każdym z tych sklepów do wyboru jest ok. 100 tytułów prasowych. – Wkrótce powinniśmy zakończyć instalację stoisk z prasą we wszystkich sklepach – zapowiada.

Do Lidl Polska należy ponad 850 sklepów, ten pułap sieć przekroczyła w pod koniec 2022 roku. W roku finansowym zakończonym w lutym ub.r. firma przy wzroście przychodów o 24,1 proc. do 33,37 mld zł zarobiła na czysto 1,28 mld zł.

Prasa jest też sprzedawana w wielu sklepach Żabka (firma nie odpowiedziała na pytania Wirtualnemedia.pl w tej sprawie), których w całym kraju działa już ponad 10 tys. Od lat oferują ją czołowe sieci super- i hipermarketów.

– Klienci mogą kupić prasę w blisko 200 z 250 placówek własnych Carrefour Polska. Dostępna jest ona we wszystkich hipermarketach oraz 90 wybranych supermarketach – przekazała nam Renata Soból, menedżer grupy kategorii produktowych w Carrefour Polska. – Prasa w formie papierowej nadal cieszy się dużym zainteresowaniem klientów Carrefour. Na czele rankingu sprzedaży aktualnie plasują się tytuły dla dzieci, w tym kolekcje saszetkowe dostępne w kanale prasowym, krzyżówki oraz prasa kobieca – wylicza.

W ub.r. stoiska z prasą zainstalowano we wszystkich sześciu nowych placówkach Carrefour. W ofercie całej sieci jest ok. 440 tytułów prasowych.

Coraz mniej kiosków Ruchu

Dyskonty rozwijają sprzedaż prasy, natomiast z roku na roku ogranicza ją Ruch. Jesienią ub.r. szczegółowo analizowaliśmy, że na koniec września w całym kraju działały już tylko 664 kioski i saloniki tej firmy, o 150 mniej niż na koniec 2022 roku. Na koniec 2021 roku Ruch miał jeszcze 1 027 placówek sprzedażowych, rok wcześniej – 1 209, a na koniec 2019 – 1 333.

Natomiast z końcem kwietnia br. firma zrezygnuje z dystrybucji prasy – zarówno do innych, jak też własnych punktów sprzedażowych.