Coraz mniej marek emituje spoty w TV Republika

Mamy dane Nielsen Media dzień po dniu

W lutym najdroższy 30-sekundowy spot w TV Republika według cennika kosztuje 14,1 tys. zł

Liczba reklamodawców, których spoty emituje TV Republika, spada – wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł „Presserwis”.

Pozyskaliśmy dane dotyczące konkretnych dni stycznia 2024.

  • 1 stycznia w stacji pokazano spoty pochodzące od 61 reklamodawców,
  • 2 stycznia – od 59,
  • 3 stycznia – 56.
  • W kolejnych dniach ten wskaźnik wahał się od 51 do 58, a 9 stycznia był to poziom 77 reklamodawców.
  • 10 stycznia odnotowano ich 49,
  • 11 stycznia – 47,
  • 12 stycznia – 50,
  • 13 stycznia – 45,
  • 14 stycznia – 43,
  • 15 stycznia – 44,
  • 16 stycznia – 41,
  • 17 i 18 stycznia – po 39,
  • 19 stycznia – 37,
  • 20 stycznia – 35,
  • 21 stycznia – 45,
  • 22 stycznia – 33,
  • 23 stycznia – 31,
  • 24 stycznia – 38.

Przypomnijmy, że część firm, np. Ikea, wycofała się z TV Republika, m.in. po skandalicznych słowach publicysty Marka Króla na temat imigrantów. 3 stycznia na antenie stacji Król stwierdził, że należy cudzoziemcom „założyć chipy, tak jak się pieskom zakłada” oraz „tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie”. Z kolei satyryk Jan Pietrzak 31 grudnia powiedział w TV Republika: „Ja mam okrutny żart z tymi imigrantami. Że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, Majdanku, w Treblince, w Sztutowie, mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców i tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, zatrzymywać”.

Jak informowaliśmy w czwartkowym wydaniu „Presserwisu”, w części bloków reklamowych TV Republika zamiast standardowych spotów są nadawane skrócone telezakupy Mango. Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny i prezes stacji, zapewniał nas, że kanał nie ma problemów z wypełnianiem bloków reklamowych.

– Nie mamy problemów z wypełnieniem bloków, jest tylko kwestia ceny. Nie chcemy zarzucić telewizji tanimi reklamami, bo to się źle kończy dla oglądalności – zapewniał Tomasz Sakiewicz. Przypomniał też, że w związku ze wzrostem oglądalności stacji biuro reklamy Polsat Media, broker TV Republika, podwyższyło ceny spotów.

W lutym najdroższy 30-sekundowy spot w TV Republika według cennika kosztuje 14,1 tys. zł. W styczniu było to 12 tys. zł, ale jeszcze w grudniu spoty wyceniano maksymalnie na 550 zł. Większość bloków stacji sprzedawana jest jednak w ramach oferty pakietowej.