Agnieszka Dydycz była szefową Agencji Promocji Polskiego Radia od października 2022 roku. Nowe kierownictwo PR postanowiło pożegnać się z nią. – Potwierdzam, że została odwołana – przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Kuś, rzeczniczka Polskiego Radia.
Zastępcą dyrektora został zaś ponownie Leszek Słowikowski, który zajmował to stanowisko w latach 2011-2016. W ostatnim czasie zastępcą dyrektora była Ewa Michalak.
Kolejne zmiany w Polskim Radiu
Polskie Radio przechodzi ostatnio wiele zmian. Nową dyrektor Trójki została Agnieszka Szydłowska, która zastąpiła Marcina Wąsiewicza. Według naszych informacji, Marcin Kusy także nie utrzyma się na stanowisku dyrektora radiowej Jedynki.
Nowy zarząd Polskiego Radia odwołał też m.in. dyrektora Informacyjnej Agencji Radiowej Pawła Piszczka. Jego miejsce zajął Wojciech Cegielski, wieloletni korespondent wojenny i zagraniczny Polskiego Radia. Z kolei dyrektorem Polskiego Radia 24 nie jest już Krzysztof Świątek. Nowym szefem PR24 został Grzegorz Frątczak, którego można było wcześniej usłyszeć w porannym paśmie stacji. Odwołani zostali także zastępca dyrektora Programu III Polskiego Radia Dawid Wildstein oraz zastępca dyrektora Biura Programowego Polskiego Radia Anna Czabańska.
Jak podawaliśmy również, Małgorzata Cegielska została nową dyrektor Agencji Reklamy Polskiego Radia. Dla Cegielskiej to powrót do publicznego nadawcy po rocznej przerwie.
W 2022 roku Polskie Radio zanotowało najwyższą stratę netto od wielu lat – 55,1 mln zł. Nadawca spodziewał się jeszcze gorszego wyniku – w połowie ub.r. prognozował 63,6 mln zł. Strata pogłębiła się ponad dwukrotnie, z 19,74 mln zł w 2021 r. To zdecydowanie najgorsze wyniki nadawcy od dużych zmian w mediach publicznych po przejęciu władzy w 2015 r. przez Zjednoczoną Prawicę.
Na koniec 2022 roku nadawca zatrudniał 1 289 pracowników etatowych, o 31 mniej niż rok wcześniej. Średnia pensja brutto wzrosła o 5,7 proc. do 9,4 tys. zł, menedżerowie wyższego szczebla zarabiali prawie dwa razy więcej.