Jak zaznacza Maciej Rzeżuchowski, wiceprezes agencji mediowej Media Context, trudno jednoznacznie oszacować straty finansowe TVP spowodowane ostatnimi zawirowaniami. Wpływa na to bowiem szereg zmiennych, jak i różne formy zakupu, deklaracje i poddeklaracje poszczególnych reklamodawców, a co za tym idzie różne warunki sprzedaży.
Jak analizuje Rzeżuchowski, w styczniu 2024 roku TVP Info mogłoby generować dziennie ok. 130 tys. zł netto z reklam i sponsoringu (bazując na GRP generowanych w grudniu 2023).
– „Teleexpress” dziennie mógłby przynosić ok. 20 tys. zł z reklam, przy założeniach takich jak wyżej, ale w tym przypadku nie ma sponsoringu – podkreśla Rzeżuchowski. I dodaje: – W skali miesiąca są to kwoty łącznie, licząc TVP Info i „Teleexpress”, rzędu 4 mln zł. Biorąc poprawkę na to, że wielu klientów składa deklaracje, należy zakładać, że kwota byłby niższa.
W analizie nie ujęto „Panoramy”, również zawieszonej 20 grudnia.