Hakerzy wysłali subskrybentom newslettera „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) mail mający na celu wyłudzenie danych i pieniędzy. – Obecnie intensywnie pracujemy nad ustaleniem szczegółów tej niepożądanej akcji oraz podjęliśmy wszelkie niezbędne kroki, aby zapobiec podobnym incydentom w przyszłości – zapewnia wydawca dziennika.
Mail wysłany do subskrybentów „Pulsu Biznsu” w piątek przekonywał odbiorców, że muszą dopłacić nieco ponad 4 zł za dostawę przesyłki przez DHL. W wiadomości pojawiło się logo tej firmy oraz zachęta do kliknięcia w link, żeby potwierdzić przesyłkę.
Zespół „Pulsu Biznesu” w weekend wysłał subskrybentom maila, w którym potwierdził, że adres jego portalu internetowego został wykorzystany do przeprowadzenia akcji phishingowej. – Chcielibyśmy podkreślić, że mail, który mogli Państwo otrzymać, sugerujący problemy z paczką kurierską DHL i konieczność uiszczenia opłaty celnej, jest fałszywy. Prosimy o zignorowanie tej wiadomości i przede wszystkim – o nieklikanie w żaden link zawarty w owej korespondencji. Link ten prowadzi do fałszywej strony i może narazić Państwa dane na ryzyko – napisano.
Przeproszono użytkowników „za napotkane niedogodności związane z zaistniałą sytuacją”. – Obecnie intensywnie pracujemy nad ustaleniem szczegółów tej niepożądanej akcji oraz podjęliśmy wszelkie niezbędne kroki, aby zapobiec podobnym incydentom w przyszłości. Będziemy Państwa na bieżąco informować o wszelkich działaniach i postępach w tej sprawie – zapewniono.
Wiosną ub.r. „Puls Biznesu” informował, że ma 25 tys. subskrybentów swojej wersji cyfrowej i drukowanej. Portal PB.pl we wrześniu br. odwiedziło 1,11 mln internautów, spędzając średnio po 2 minuty i 26 sekund (według badania Mediapanel).