Średnia widownia wydań nowego pasma „TVP3 Info”, wyemitowanych w okresie od 15 września 2022 roku do 12 grudnia 2023 roku wyniosła 58 tys. osób.
Udział TVP3 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 1,17 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,54 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 0,62 proc. w grupie 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Audycja emitowana jest głównie od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-16.10. Oglądać można ją w ramach pasm trwających z reguły między 10 a 30 minut przedzielanych innymi audycjami.
Najwięcej widzów przyciągnęło wydanie „TVP3 Info” pokazane 29 listopada br. o 11.35. Śledziło je średnio 235 tys. osób.
Z analizy danych miesiąc po miesiącu wynika, że najsłabsze wyniki pasmo „TVP3 Info” miało w październiku ub.r. – średnio 45 tys. widzów, a najlepsze – w grudniu ub.r. – 79 tys. oglądających.
„TVP3 Info” notuje wyższe wyniki od średnich długookresowych udziałów stacji. Na przykład w 2022 roku udział TVP3 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 0,91 proc. w 4+ i 0,47 proc. w 16-49.
Codzienny cykl „TVP3 Info” to drugi – obok TVP Info – ogólnopolski program w Telewizji Polskiej o charakterze informacyjnym, z relacjami na żywo oraz transmisjami z lokalnych wydarzeń. Pasmo przygotowuje zespół blisko 30. osób, złożony z dziennikarzy, operatorów montażystów i techników Telewizyjnej Agencji Informacyjnej oraz z ośrodków regionalnych TVP.
Projekt jest pomysłem byłego prezesa TVP Jacka Kurskiego. Za jego produkcję dla TVP3 odpowiada TAI.
Koniec „TVP3 Info”
Z początkiem stycznia kierowana cały czas przez Mateusza Matyszkowicza Telewizja Polska ma wprowadzić duże cięcia w części stacji tematycznych. Spowoduje to m.in. wyrzucenie z ramówki TVP3 pasma „TVP3 Info”.
Ze stacji zniknie także „Express Regionów”, a z oferty TVP Historia wypadnie teleturniej „Giganci historii”.